RetailSonar betreedt Nederlandse markt

RetailSonar betreedt Nederlandse markt
data RetailSonar

Het Belgische bedrijf RetailSonar is toegetreden tot de Nederlandse markt. Deze scale-up is actief op het gebied van geo intelligence en geomarketing voor de retailsector.

RetailSonar brengt werkelijke klantenstromen naar de verkoop- en informatiepunten van retailers en dienstenbedrijven in beeld en voegt vervolgens relevante marktdata over de doelgroep, de concurrentie en de lokale mobiliteit. Daarna interpreteert RetaiSonar met slimme modellen alle mogelijke data en zegt op die manier accurate toekomstvoorspellingen te maken en toekomstscenario’s uit te kunnen tekenen. Om de expansie in Nederland te versnellen, heeft het bedrijf Walrick Smits aangesteld als senior business developer.

‘Ik zie in Nederland nog heel veel retailers die locatiebeslissingen nemen op basis van buikgevoel. Dat was zes jaar geleden ook zo in België toen RetailSonar op de markt kwam. Nochtans bleek uit recente samenwerkingen dat ook in Nederland vandaag heel veel goede retaildata, bijvoorbeeld van Locatus, beschikbaar is om nauwkeurige voorspellende modellen te bouwen die het buikgevoel kunnen versterken, overtreffen of tegenspreken. Het probleem zit hem vandaag vooral bij een gebrek aan goede oplossingen. Dat gat in de markt willen we opvullen', aldus Smits.

Martijn van Leeuwen

Martijn van Leeuwen

Martijn van Leeuwen werkte sinds maart 2006 als redacteur voor Vastgoedmarkt. Martijn is all-round specialist, met een bijzondere affiniteit met de woning- en winkelmarkt. Sinds december 2018 werkt hij zelfstandig als freelance journalist.