nieuws

RetailSonar betreedt Nederlandse markt

Data en technologie

Het Belgische bedrijf RetailSonar is toegetreden tot de Nederlandse markt. Deze scale-up is actief op het gebied van geo intelligence en geomarketing voor de retailsector.

RetailSonar betreedt Nederlandse markt
data RetailSonar

RetailSonar brengt werkelijke klantenstromen naar de verkoop- en informatiepunten van retailers en dienstenbedrijven in beeld en voegt vervolgens relevante marktdata over de doelgroep, de concurrentie en de lokale mobiliteit. Daarna interpreteert RetaiSonar met slimme modellen alle mogelijke data en zegt op die manier accurate toekomstvoorspellingen te maken en toekomstscenario’s uit te kunnen tekenen. Om de expansie in Nederland te versnellen, heeft het bedrijf Walrick Smits aangesteld als senior business developer.

‘Ik zie in Nederland nog heel veel retailers die locatiebeslissingen nemen op basis van buikgevoel. Dat was zes jaar geleden ook zo in België toen RetailSonar op de markt kwam. Nochtans bleek uit recente samenwerkingen dat ook in Nederland vandaag heel veel goede retaildata, bijvoorbeeld van Locatus, beschikbaar is om nauwkeurige voorspellende modellen te bouwen die het buikgevoel kunnen versterken, overtreffen of tegenspreken. Het probleem zit hem vandaag vooral bij een gebrek aan goede oplossingen. Dat gat in de markt willen we opvullen’, aldus Smits.

Reageer op dit artikel