nieuws

Hema gaat met Wehkamp nadrukkelijker online

Data en technologie

Hema en Wehkamp gaan vanaf vandaag met elkaar samenwerken om het online kanaal voor non-food producten in Nederland verder te ontwikkelen.

Hema gaat met Wehkamp nadrukkelijker online

Vanaf dinsdag 21 mei 2019 kunnen klanten al een groot deel van het baby-assortiment van Hema vinden op Wehkamp.nl. De komende maanden zullen andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd. Het assortiment van Hema zal met name mode en lifestyle gerelateerd zijn en in fasen worden geïntroduceerd op de site van het klassieke thuiswinkelbedrijf.

Strategische partnerships

Het is voor het eerst dat Hema-producten online verkrijgbaar zijn op een ander online platform dan dat van Hema zelf. Hema maakte al eerder bekend de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. Zo maakte het bedrijf eerder dit jaar bekend te gaan ‘proef samenwonen’ met Albert Heijn waarbij de eerste gecombineerde winkels zullen worden geopend in Rotterdam en Utrecht.

Alle kanalen

Tjeerd Jegen, CEO Hema: ‘De groeistrategie van Hema willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen Hema (inter)nationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met Wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.’

Het samenwerkende onlineplatform is al bereikbaar voor klanten.

Reageer op dit artikel