Alles over Laadpalen

Fotografie: Fotobureau Roel Dijkstra

Dit parkeerterrein biedt meer dan een goede laadoplossing

Gratis laadoplossingen voor elektrische auto's is één ding; met het Parkeerterrein van de Toekomst gaat Pluq een paar stappen verder. 'We maken je parkeerterrein onderdeel van je energiemanagementsysteem', zegt medeoprichter Tom de Kort. 'Daardoor bespaar je kosten en genereer je meer opbrengsten. Het gebouw wint zelfs aan waarde.'

Digitaliseren van parkeerasset maakt werk property manager gemakkelijker

Digitaliseren van parkeerasset maakt werk property manager gemakkelijker

Een tevreden huurder en een tevreden vastgoedeigenaar. Als property manager wil je beide doelen bereiken. Hoe doe je dat? En welke rol kan ParkBee daarbij spelen?

Geen plek voor nieuwe laadpalen door overvol stroomnet

Geen plek voor nieuwe laadpalen door overvol stroomnet

In 2025 zijn er duizenden buurten waar er geen laadpaal meer bij kan. Daarvoor waarschuwt kenniscentrum ElaadNL op BNR.

Vivek Makhija (Shell) en Henri Grevers (Annexum) bezegelen hun samenwerking.

Shell en Annexum bouwen 120 snellaadplaatsen bij 30 supermarkten

Shell gaat in samenwerking met vastgoedbedrijf Annexum 120 snellaadplaatsen voor elektrische auto's bij dertig supermarkten in Nederland bouwen.

De bi-directionele parkeergarage met daarachter het gerenoveerde hoofkantoor van ASR aan de Archimedeslaan in Utrecht

ASR realiseert grootste laadgarage ter wereld

Verzekeraar en vastgoedbelegger ASR heeft bij haar kantoor in Utrecht de grootse bi-directionele garage voor personenauto's gerealiseerd. De garage wordt aanstaande woensdag geopend door Sharon Dijksma, burgemeester van de Domstad. 

Elektrisch laden in de slimme stad, is daar wel ruimte voor?

Elektrisch laden in de slimme stad, is daar wel ruimte voor?

De druk op de openbare ruimte wordt steeds groter. Lantaarnpalen, verkeersregelinstallaties (VRI's), laadpalen en elektriciteit en telecom straatkasten zijn maar een paar voorbeelden van objecten die de openbare ruimte verrommelen. Met het oog op 2022 wordt dit nog veel meer, om de volgende twee redenen.

Wat is de oplossing voor stijgende vraag naar laadplekken elektrische auto's?

Wat is de oplossing voor stijgende vraag naar laadplekken elektrische auto's?

Het opladen van de elektrische auto met een snellader gaat razendsnel. Met de snelste laders is de batterij van een elektrische auto binnen vijfentwintig minuten tot een half uur tot 80 procent opgeladen. Maar is het ook de oplossing voor de grote vraag naar laadbehoefte? Dutch Charge denk de oplossing te hebben gevonden met CityCharge.

CityCharge: gebruik lichtmasten als laadpaal voor elektrische auto's

CityCharge: gebruik lichtmasten als laadpaal voor elektrische auto's

Dutch Charge heeft samen met haar partner een laadoplossing ontwikkeld waardoor elektrische rijders zonder eigen oprit of parkeerplaats toch de batterij van de elektrische auto kunnen opladen zónder extra laadpalen op de stoep. De CityCharge laadoplossing draagt bij aan een opgeruimde stoep, dus minder hindernissen in de openbare ruimte. Tegelijkertijd wordt er voorzien in de toenemende laadbehoefte op de openbare weg. Geen laadkabels meer over straat waar men over kan struikelen en de stoep wordt weer voor de voetganger. CityCharge is voor de slimme stad!

Versnelde uitbreiding laadnetwerk in Rotterdam

Versnelde uitbreiding laadnetwerk in Rotterdam

Rotterdam zet de komende jaren stevig in op het uitstootvrij maken van vervoer in de stad. Met de strategie Laadinfrastructuur 2021-2030 Positief Geladen investeert de gemeente de komende jaren in een versnelde uitbreiding van het laadnetwerk voor alle doelgroepen.