Nieuwe naam en merken moeten Rosada boost geven

Nieuwe naam en merken moeten Rosada boost geven
Designer Outlet Roosendaal

Designer Outlet Rosada verandert haar naam in Designer Outlet Roosendaal om het centrum een grotere bekendheid te geven in de wijde omgeving.

De naamswijziging is de volgende stap in de ontwikkeling van het center, dat in 2017 werd gekocht door McArthur Glen Group. Rosada maakte sindsdien een aanzienlijke transformatie door. Het 20.000 m2 terrein werd opgefrist, uitgebreid met nieuwe services en aangekleed met groen.

Nieuwe merken

Ook werden er tal van A-merken toegevoegd waaronder Samsonite, Nikkie, Karl Lagerfeld, Crocs, My Brand en BALR. Nog deze maand wordt daar Tommy Hilfiger aan toegevoegd. Ook zijn er plannen voor het toevoegen van een vestiging van een zeer bekende restaurantketen.

Verdubbeling bezoekers

De inspanningen lijken zich uit te betalen, want in 2018 verwelkomde Rosada 1,5 miljoen bezoekers, een plus van 11 procent ten opzichte van 2017.  Volgens Pieter Van Voorst Vader, development director bij McArthurGlen, moet aan het eind van 2020 de 2 miljoen bezoekers in beeld komen. Binnen 5 tot  7 jaar mikt hij  op een verdubbeling  van het huidige aantal bezoekers.

Groei toerisme

Die groei moet worden bereikt door het outletcenter, onder een nieuwe naam, sterker te positioneren. Algemeen directeur François Peeters van Designer Outlet Roosendaal: 'Een belangrijke factor in de ontwikkeling van stad en regio is de groei van het toerisme, waaraan we actief bijdragen. Deze naamswijziging versterkt onze band met Roosendaal en is onderdeel van onze gezamenlijke missie om de grootste winkel- en vrijetijdsbestemming van de regio te zijn.'

'Leisure Park Roosendaal'

Daarvoor gaat dan ook nauwer samengewerkt worden met het nabijgelegen recreatiepark De Stok. Dat wordt uiteindelijk ook omgedoopt in 'Leisure Park Roosendaal'. Uiteindelijk moeten beide gebieden een '​​gecombineerde winkel- en recreatie-ervaring' bieden - inclusief skydive en golf. Wethouder Lok van de gemeente Roosendaal verklapte alvast dat er qua ervaring ook een hotel zal gaan verrijzen op wat nu nog De Stok heet. 'Daar is een bedrijf mee bezig, maar er is nog geen vergunning voor aangevraagd.'

Extra wvo

Tenslotte speelt McArthur Glen met het plan om het outletcenter zelf uit te breiden binnen de bestaande contouren met zo'n vijf tot zesduizend vierkante meter wvo, waarop nieuwe merken hun nering kunnen uitventen. Daarvoor zou dan een kleine parkeergarage worden opgeofferd en andere worden uitgebreid.

Robert Paling

Robert Paling

Senior redacteur Vastgoedmarkt

Robert Paling (1974) was van februari 2019 tot en met januari 2022 senior redacteur bij Vastgoedmarkt. Zijn portefeuille bestond uit: Woningen, Overheid en Alternatieve beleggingen (hotels, zorgvastgoed en leisure).

Biografie:

Robert werkte tussen februari 2019 tot en met januari 2022 als senior redacteur bij Vastgoedmarkt. Daarvoor werkte hij drie jaar als redacteur voor verzekeringsvakblad am: en was hij enkele jaren hoofdredacteur van de voormalige vakbladtitel Banking Review. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool voor de Journalistiek in Tilburg. Liep stage bij het Brabants Dagblad en het Algemeen Dagblad. Werkte lang als freelance copywriter voor onder meer banken en verzekeraars.

Geboren in Rotterdam – Atheneum aan het Maerlant College voltooid in 1993.

Boeken

The world is flat – Thomas L. Friedman. Over de impact van globalisering in de 21ste eeuw.

Clash of civilizations – Samuel Huntington. Handelend over de aanname van Huntington dat post-Koude Oorlog conflicten vooral religie en identiteit als brandstof hebben.