Waarom steeds meer vastgoedorganisaties kiezen voor cloudtelefonie

Waarom steeds meer vastgoedorganisaties kiezen voor cloudtelefonie

Door het massale thuiswerken is wordt flexibiliteit voor bedrijven steeds belangrijker. Bijvoorbeeld voor de inrichting van het pand en de hoeveelheid vierkante meters, maar ook voor telefonie. Steeds meer vastgoedbedrijven stappen daarom over naar een VoIP-telefooncentrale: een telefooncentrale in de cloud. Die is namelijk perfect schaalbaar naar de wensen van jouw organisatie.

Draait jouw organisatie op een eigen telefooncentrale? Deze manier van werken is wat verouderd en brengt steeds meer beperkingen met zich mee. Gebruik je nog ISDN30? Dit jaar stoppen veel telecomproviders hiermee. Dit betekent dat je straks niet meer bereikbaar bent, dat je geen hulp meer krijgt bij storingen, of dat je zelfs geen gebruik meer kunt maken van de technologie. Bedrijven die ISDN30 gebruiken worden vaak gedwongen om over te stappen naar VoIP/cloudtelefonie. Overstappen naar een VoIP-oplossing is een goede keuze, maar je onderneming moet er wel klaar voor zijn. T-Mobile Ondernemen gaat wel door met ISDN30. Heb je ISDN30 bij een andere telecomprovider en ben je op zoek naar een alternatief? T-Mobile helpt je met de overstap.

Klaar voor de toekomst met een VoIP-telefooncentrale

Met een VoIP telefooncentrale loopt alle telefonie volledig via het internet. De centrale staat in de cloud bij de provider in plaats van fysiek bij jouw bedrijf op locatie. De fysieke telefooncentrale migreren naar een VoIP telefooncentrale heeft veel voordelen:

1. Overal toegang tot het systeem

De cloud is een digitale omgeving buiten je organisatie die de servers binnen je organisatie (deels) vervangt. Zolang je medewerkers een werkende internetverbinding hebben, hebben ze buiten kantoor gewoon toegang tot alle toepassingen en bestanden die ze nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Of dit nu thuis is, op het werk of in de trein.

2. Kosten zijn overzichtelijk en voorspelbaar

Met een VoIP telefooncentrale hoeft jouw bedrijf geen dure fysieke telefooncentrale te onderhouden. De kosten worden per gebruiker en per maand in rekening gebracht. Hierin zijn gesprekskosten, updates, beheer en ondersteuning inbegrepen. En een hoge eenmalig investering? Die is niet nodig. Zo zijn de kosten overzichtelijk en voorspelbaar.

3. Je houdt je bestaande telefoonnummers

Jouw medewerkers verliezen hun bestaande telefoonnummer niet, doordat een VoIP-telefooncentrale vaste en mobiele telefonie volledig kan integreren. Zo blijven alle medewerkers bereikbaar voor klanten en collega’s, zowel via hun mobiele als hun vaste nummer. Ongeachte de locatie waar ze werken.

4. Integratie met andere systemen

Wanneer je overstapt naar een telefooncentrale in de cloud heb je ongekende integratiemogelijkheden met andere systemen, zoals een CRM of Microsoft Teams. De digitale omgeving koppel je gemakkelijk met je website of online agenda. Dat kan met een fysieke telefooncentrale vaak niet.

5. Eenvoudig op- of afschalen

Met een VoIP telefooncentrale heb je een flexibele oplossing, die meegroeit met je bedrijf. Zo zijn bepaalde pieken en dalen, bijvoorbeeld bij korte projecten, goed op te vangen. Bijvoorbeeld het toevoegen van nieuwe vestigingen of medewerkers is heel makkelijk en alle cloudtelefonieabonnementen schalen dan automatisch mee.

6. Handige profielen

We begrijpen heel goed dat je weinig tijd hebt om over een telefonieomgeving na te denken. Daarom maakt Hosted Voice, de cloudtelefonieoplossing van T-Mobile Ondernemen, het jou makkelijk. Alle functies van een VoIP zijn gegroepeerd in duidelijke profielen die perfect aansluiten bij taken die jouw medewerkers uitvoeren. Je hoeft dus geen ingewikkelde keuzes te maken over wie welke functionaliteiten moet krijgen.

Maak kennis met Hosted Voice van T-Mobile

Hosted Voice van T-Mobile is een telefooncentrale in de cloud waarbij vaste en mobiele telefonie volledig geïntegreerd zijn. Het maakt niet uit waar je bent. Achter een bureau, op de snelweg, thuis of in een hotelkamer. Iedereen kan op elk moment vanaf elke locatie gebruikmaken van de functies van Hosted Voice. En als iemand echt niet bereikbaar is, worden gesprekken automatisch doorgezet naar een collega, call center of voicemail. Met Hosted Voice is jouw bedrijf dus verzekerd van een optimale en efficiënte bereikbaarheid. Nu en in de toekomst.

Niets houdt je tegen met Zakelijk Internet van T-Mobile Ondernemen

Je kent T-Mobile misschien al van het meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland. Maar wat is jouw VoIp-telefooncentrale zonder een razendsnelle, betrouwbare internetverbinding? Goed nieuws: sinds kort heeft T-Mobile Ondernemen ook zakelijk vast internet. Met ons Zakelijk Internet ben je altijd online. De installatie en configuratie regelen wij voor je. We bieden drie abonnementen met verschillende snelheden. En grote organisaties? Die leveren we maatwerk. Zo heb je altijd een betrouwbare én veilige internetverbinding om je zaken te regelen. Ondernemers, welkom bij De Unlimiteds.

Dit artikel is gesponsord door T-Mobile Ondernemen