nieuws

Cushman & Wakefield lanceert retailplatform

Financieel

Internationaal vastgoedadviseur Cushman & Wakefield lanceert het newCommerce platform voor de retailsector. Het platform combineert specialistische retailkennis en -service met logistieke- en supply-chain-oplossingen voor fysieke retailmerken, online-only retailers en dienstverleners tussen deze retailers in.

Cushman & Wakefield lanceert retailplatform
Pakketbezorging

De specialisten binnen het platform helpen en begeleiden deze partijen effectief te reageren op de uitdagingen van het veranderende retail landschap, de kansen die technologische innovaties bieden optimaal te benutten en strategieën te ontwikkelen gericht op de optimale balans tussen fysieke winkels en digitale platformen. Het platform in Nederland team telt nu drie specialisten uit Cushman & Wakefield’s marktsectoren retail, logistiek en industrieel vastgoed die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor newCommerce in Nederland. Dit team werkt binnen de matrixstructuur van het internationale newCommerce team van de internationaal vastgoedadviseur.

De specialisten van het newCommerce platform zijn gericht op professioneel en strategisch advies over dillema´s zoals:

·        Hoe te concurreren of juist effectief samen te werken met online retailreuzen

·        Een optimale supply-chain voor huidige en toekomstige consumentenbehoeften

·        Integratie van retail-, logistieke en industriële vastgoed strategieën

·        Hoe vertaal ik mijn online-only strategie naar een combinatie met fysieke winkels

·        Winkel- en logistiek vastgoed huren of kopen

·        De supply-chain in eigen hand of samenwerken met logistieke dienstverleners (3PL´s)

·        Wat is de toekomstige rol van winkelvastgoed in de logistieke cyclus

Het eind vorig jaar in de VS gelanceerde newCommerce platform speelt in op de ingrijpende en complexe veranderingen in de retailsector als gevolg van eCommerce. Een trend die de komende jaren verder doorzet als gevolg van de verwachte groei in online verkopen met maar liefst 94 procent en de groei van Europese pakketvolumes met bijna 70 procent in 2021. Een van de grootste uitdagingen op de huidige retailmarkt is de last-mile delivery. Een ontwikkeling die aanzienlijke investeringen vereist in online fulfilment, toegang tot distributiecentra en de inzet van technologie gericht op snelle (same day of 24 uur) verzending en levering terwijl ook de fysieke winkel van groot belang blijft. Bijna 60 procent van de millenials geeft aan de fysieke winkel een belangrijk onderdeel te vinden bij online shoppen.

De ontbijtsessie van Vastgoedmarkt op 12 juni staat ook in het teken van last-mile-delivery.

Reageer op dit artikel