nieuws

Rising Star: Eline Hamelijnck

Loopbaan

Rising Star: Eline Hamelijnck
Eline Hamelijnck

In deze rubriek stelt een jong talent in de vastgoedsector zich voor aan de hand van ruim vijftien vragen. Dit keer: Eline Hamelijnck, marketingmanager bij Tribes.

Naam: Eline Hamelijnck

Leeftijd: 28

Opleiding: Communicatiemanagement aan de Hogeschool van Utrecht

Ik ben: Marketing manager bij Tribes Inspiring Workplaces

Waarom vastgoed: ik heb niet heel bewust voor vastgoed gekozen, maar heb er wel een grote affiniteit voor gekregen. Het is gaaf om te zien hoe ik vanuit marketing deze markt kan ondersteunen en versterken. Je kunt een vastgoedobject enorme meerwaarde geven door er een passend marketing concept aan te verbinden.

Het mooiste vastgoedobject: het voormalige HES gebouw en voormalige Warner Bros hoofdkantoor, Raamplein 1 in Amsterdam. Niet alleen omdat het gewoon een prachtige locatie is en tevens een Rijksmonument, maar vooral door de historie van het pand. Dat vind ik het mooiste aan vastgoed, wanneer je ook een verhaal kunt vertellen. Daar ben je als marketeer toch wel naar op zoek, en bij dit pand heeft zo’n beetje elke steen wel een eigen verhaal. Blaakhouse in Rotterdam is net zo: een mooi pand met een goed verhaal.

Het lelijkste vastgoedobject: Hoog Catharijne in Utrecht. Het wordt inmiddels behoorlijk opgeknapt rond Utrecht Centraal Station, maar het oorspronkelijke gebouw vind ik erg onaantrekkelijk. Het concept van Hoog Catharijne wordt daarentegen wel steeds interessanter: werken, wonen, en ontspannen op dezelfde plek.

Mijn hart ligt bij: de flexibele kantorenmarkt. Je kunt de consument namelijk zo veel meer bieden dan een kantoor, zoals een community, of een mogelijkheid tot meer balans in je leven. Het constateren en meebewegen in die veranderende behoefte en alle bijbehorende factoren in deze markt vind ik interessant.

Belangrijkste trend: de consument is op zoek naar gemak en wil steeds meer worden bediend. De vraag naar een combinatie van werken, wonen en leven zal alleen maar groter worden.

Grootste kans voor vastgoedprofessionals: specifiek voor de flexibele kantorenmarkt; de handen eens ineenslaan. Met alle operators hebben we een top-of-mind positie bij de consument weten te bereiken, en kunnen we alle consumenten bedienen. We bieden immers allemaal een werkplek; de services eromheen maken het verschil en leiden toch tot verschillende klantprofielen. Uiteindelijk zie je dat de ‘juiste’ mensen je wel vinden, maar ik denk dat dit efficiënter kan met een gezamenlijke actie.

Grootste bedreiging voor de vastgoedsector: het blijven vasthouden aan de traditionele visie.

Ik zou mij willen ontwikkelen in: mijn netwerk. De kracht van een netwerk is echt enorm, en volgens mij kun je daar nooit genoeg aan doen.

Ik heb het meest geleerd van: Eduard Schaepman. Hij heeft mij geleerd dat je soms pionier moet durven zijn, en tegen de gevestigde orde in moet gaan. Hij doorbreekt als doorgewinterde vastgoedprofessional en marketeer de traditionele visie, en geeft marketing prioriteit, wat voor mij ontzettend leerzaam is. Daarnaast ziet hij ontwikkelingen al aankomen nog voordat ze plaatsvinden, en moedigt hij mij aan om daarin mee te gaan.

Als ik vragen heb over mijn vakgebied raadpleeg ik: als ik een passioneel antwoord wil hebben, ga ik naar Eduard Schaepman, voor meer rationele zaken ga ik naar Jasper Bekkering.

Sociale media: allemaal, maar niet in gezelschap!

Het opvallendste bericht van de afgelopen maand: de Brexit-berichtgeving

In mijn vrije tijd houd ik mij bezig met: sporten, paardrijden, vrienden en familie. Als je lichamelijk goed in je vel zit, presteer je mentaal ook beter.

De belangrijkste bron van vastgoednieuws is voor mij: naast Vastgoedmarkt en Vastgoedjournaal, Paul van Hezik. Hij weet als een van de eersten alle ‘ins en outs’ die je als marketeer wilt weten.

Transportmiddel: voor de langere afstanden de auto, maar anders gewoon lekker op de fiets over de grachten.

Beste vastgoedevent: naast – natuurlijk – de Provada, het Mosselgala in Blaricum.

Reageer op dit artikel