nieuws

In Amersfoort begint de slag om de woningmarkt

Data en technologie

In Amersfoort begint de slag om de woningmarkt

Met een campagne in Amersfoort geeft woningplatform Jumba.nl de aftrap voor een aanval op de gevestigde orde in de koopwoningmarkt. 

Jumba.nl, onderdeel van het Delftse technologiebedrijf Tjip, is een platform waarop iedereen zelf zijn woning te koop kan zetten, een bod kan doen en kan berekenen of een woning betaalbaar is. Vanaf 20 mei gaat de site actief campagne voeren in Amersfoort.

Mooie afspiegeling

‘Het is geen toeval dat ook wij uitkwamen bij Amersfoort’, aldus Sander van der Aa, medeoprichter van Jumba.nl. ‘De gemeente Amersfoort is een mooie afspiegeling van Nederland als het gaat om de woningmarkt. Daarnaast bleek uit onderzoek dat onze doelgroep hier sterk vertegenwoordigd is.’

Supermarktbranche

Amersfoort is ook  de stad waar Picnic vier jaar geleden de aanval op de traditionele supermarktbranche opende en is volgens Van der Aa een prima  startpunt voor verandering in een vastgeroeste woningmarkt. ‘De vergelijking met de online supermarkt is natuurlijk snel gemaakt. Picnic begon in 2015 als start-up haar opmars in Amersfoort en is inmiddels op tientallen locaties actief. Ook toetreders als Uber, Thuisbezorgd en HelloFresh bewandelden een soortgelijke weg. Jumba.nl heeft het volste vertrouwen dat deze olievlek strategie gaat werken.’

Inschakelen specialist

Het doel van de campagne is om inwoners van Amersfoort kennis te laten maken met het woonplatform. De site  brengt online alle woningen in Nederland in kaart en gebruikers vinden er in informatie om te bepalen of ze goed zitten of een volgende stap kunnen zetten. Op het platform kunnen kopers en verkopers contact met elkaar leggen en desgewenst een specialist als een makelaar  of hypotheekadviseur inschakelen. Het platform, waarvoor het idee eind 2015 werd gelanceerd, heeft inmiddels al ruim 25.000 gebruikers.

Reageer op dit artikel