Yardi tilt vastgoedmanagement naar hoger niveau

Yardi tilt vastgoedmanagement naar hoger niveau

Het thema van de MIPIM 2020, 'The Future is Human', lijkt zo op het eerste gezicht ver af te staan van Yardi. Het technologiebedrijf is immers gespecialiseerd in softwareoplossingen op het gebied van vastgoedmanagement en vastgoedvermogensbeheer. Regional Manager Europe Jan-Willem Jeucken ziet echter wel degelijk raakvlakken.

Hoe verhoog je het rendement van je vastgoed? De vraag stellen is ‘m beantwoorden, voor gebruikers van de software van Yardi. “Heel kort door de bocht zijn onze softwareoplossingen een alternatief voor de arbeidsintensieve en foutgevoelige werkwijze van data verzamelen, controleren, nog een keer controleren. En daarna te aggregeren tot analyses, rapportages en overzichten,” vertelt Jeucken. “In de vastgoedwereld wordt nog steeds zo gewerkt, maar gelukkig steeds minder. In navolging van de Verenigde Staten, waar Yardi in 1984 is opgericht, worden onze softwareoplossingen ook in Europa steeds meer beschouwd als de standaard in de vastgoedwereld.”

Regional Manager Europe Jan-Willem Jeucken.

Geïntegreerde systemen

Als platforms met handzame dashboards zijn de geïntegreerde systemen van Yardi uitgegroeid tot een even onmisbare als efficiënte ruggengraat voor de front- en backoffice van vastgoedbeheerders, vastgoedvermogensbeheerders en vastgoedinvesteerders. Jeucken: ‘Data zijn net ruwe olie: je hebt er niets aan, als je niet in staat bent ze te verfijnen en te duiden. Voor grote en kleine spelers in alle segmenten van de vastgoedmarkt, van residentieel tot commercieel, is dat precies wat onze software doet. Zo geeft onze ‘Elevate-suite’ veel meer grip op vastgoedportefeuilles. De strategische beslissingen die ze nemen zijn optimaal onderbouwd, met lagere kosten en risico’s en hogere rendementen als resultaat.”

Opmars van technologie

Volgens Jeucken grijpt Yardi naast de EXPO REAL in München ook de MIPIM, van 10 tot en met 13 maart in Cannes, vooral aan om de banden met bestaande klanten aan te halen en nieuwe klanten binnen te halen. Bovendien is Richard Gerritsen, Regional Director European Sales van Yardi, een van de keynote-sprekers op de toonaangevende vastgoedbeurs in de Zuid-Franse badplaats. “Dat zegt wel iets over opmars van technologie in de vastgoedwereld,” vindt Jeucken. “Dit wordt mijn vierde MIPIM, maar Yardi Systems was al van de partij in Cannes toen technologie er nog een ondergeschoven kindje was. Die tijd is voorbij. Binnen het thema ‘Innovation & Tech’, zijn er inmiddels bijna 700 bedrijven die technologische producten en diensten aanbieden.”

Data zijn net ruwe olie: je hebt er niets aan, als je niet in staat bent ze te verfijnen en te duiden”

Thema: ‘The Future is Human’

Het thema van de MIPIM 2020, ‘The Future is Human’, kan niet los kan worden gezien van de voorspelling van de Verenigde Naties dat in 2050 circa 70 procent van de wereldbevolking van 9,7 miljard mensen in stedelijke gebieden zal wonen. ‘Lokale autoriteiten, nationale en regionale overheden en de particuliere sector zijn een essentieel onderdeel van het ontwerp van onze steden,’ aldus de MIPIM-organisatie. ‘Cruciaal daarbij is dat mensen centraal staan in elke strategie.’ Jeucken: “Ik ben heel benieuwd naar de invulling van het thema, dat zeker ook raakvlakken heeft met wat wij doen. De mogelijkheden van technologisering en robotisering zijn enorm. Ook onze technologieën staan ten dienste van mensen, van managers.”

Kijk hier een korte video over de visie van Yardi.

Focus op klanten

‘Onze focus ligt op onze klanten en is dat altijd geweest,’ valt te lezen op de site van Yardi. ‘Klanten kiezen ons vanwege de kwaliteit van onze producten, de mensen achter die producten en de stabiliteit van een ervaren bedrijf.’ Jeucken knikt: 'Op de MIPIM doe je veel nieuwe kennis en informatie op, maar je spreekt er vooral ook veel mensen. Dat maakt zo’n vastgoedbeurs écht de moeite waard. Nog los van de schitterende locatie, is de vibe in Cannes geweldig. De beursdagen op de MIPIM zijn lang en intensief, maar leveren per saldo toch veel meer energie op dan ze kosten. Ik weet nu al dat ik straks helemaal opgeladen terugkeer uit Cannes, popelend om nieuwe ideeën in de praktijk te brengen en nieuwe contacten uit te bouwen.'

Dit artikel is gesponsord door Yardi.

Bezoek ook het partnerdossier op Vastgoedmarkt.nl