Dynamis fietst naar München voor Leontienhuis

Dynamis fietst naar München voor Leontienhuis

Medewerkers van Dynamis fietsen van 5 tot 9 oktober vanuit de Dynamis-locatie Heerlen naar de Expo Real in München.

Het zeskoppige team fietst zo'n tweehonderd kilometer per dag. De fakkel uit het Dynamis-logo nemen ze mee tijdens deze tour. De hele opbrengst van deze sponsoractie gaat naar het Leontienhuis. Naast Dynamis-medewerkers rijden ook twee vrijwilligers uit het Leontienhuis mee.

Directeur Jeroen Kroondijk van Dynamis vertelt dat zijn club al jaren naar de Expo in München gaat. 'Dit jaar wilden we er iets bijzonders van maken. Al snel dachten we aan het Leontienhuis. Wij hebben dit huis, een verbouwde boerderij voor mensen met een eetstoornis, eind 2017 getaxeerd op basis van duurzaamheid. Daarbij hebben we natuurlijk gelet op het fysieke gebouw, maar juist ook op de zorg en de beleving. Nu willen we met deze actie graag iets doen voor het bijzondere huis en de bewoners.'

Het Leontienhuis is een verbouwde boerderij waar mensen met een eetstoornis én hun naasten terecht kunnen. Alle vrijwilligers hebben zelf een eetstoornis gehad en helpen de bezoekers vanuit hun eigen ervaring. Van de oude boerderij bleven alleen de buitenmuren overeind: verder werd alles gerenoveerd. Verschillende bedrijven werkten in 2014 en 2015 belangeloos mee aan de renovatie.

Deelnemers aan de sponsorrit zijn:

De vijf etappes zijn:

  • Dag 1: (180 km) Heerlen – Mayen (180 km)
  • Dag 2: (190 km) van Mayen naar Bensheim
  • Dag 3: (200 km) van Bensheim naar Leinroden
  • Dag 4:  (190 km) van Leinroden naar München
  • Dag 5: (20 km) van München naar de Expo München

De sponsoren zijn:

  • Provada

  • Brederode Expo

  • Holland Property Plaza

  • Realworks

  • Image Building

Johannes van Bentum

Johannes van Bentum

Hoofdredacteur Vastgoedmarkt

Voor zijn aantreden bij Vastgoedmarkt was hij hoofdredacteur van de grootste vaktitel voor ict'ers Computable. Sinds 1986 is hij werkzaam als financieel-economisch journalist voor uiteenlopende titels als Elsevier Carrière, Agrarisch dagblad, Fem Business en het opiniemaandblad voor twintigers en dertigers Pitch. Begin 2009 verscheen zijn boek 'Online of Flatline' bij uitgeverij Mediata. Als hoofdredacteur van Vastgoedmarkt schrijft hij nieuwsberichten, achtergrondartikelen en geeft zijn mening over ontwikkelingen in de vastgoedsector en becommentarieert opvallende gebeurtenissen in zijn maandelijkse hoofdredactioneel commentaar.