Voorspelbaarheid in planning en budget is essentieel. Elke vertraging of wijziging in het keuzetraject van kopers kan gevolgen hebben voor rendement en oplevering. CEO Duncan Moser benadrukt dat ASTO juist op dat snijvlak waarde toevoegt: ‘We willen dé partner zijn voor ontwikkelaars en bouwers, die zowel opdrachtgevers als klanten een zorgeloze en efficiënte ervaring biedt in ontwerp en levering van badkamers en keukens. Met deze stap geven we daar concreet invulling aan. Door keuken en badkamer in één geïntegreerd proces onder te brengen, ontstaat er meer grip op de doorlooptijd. Daarmee wordt het risico op vertragingen kleiner en kunnen vastgoedprofessionals rekenen op een voorspelbare oplevering.’
Dit vereenvoudigt volgens commercieel directeur Pepijn Kokke niet alleen het proces voor de consument, maar ook voor aannemers en ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor de oplevering van projecten. Het bedrijf neemt het hele traject uit handen. ‘Hierdoor zijn projecten voorspelbaarder in planning en oplevering, efficiënter in uitvoering én dragen we bij aan de ultieme klantreis. En dat is een belangrijke ontwikkeling voor bouwprojecten en woningkopers in de regio’, stelt Kokke.

Showroom versterkt waardepropositie
Het hart van deze koerswijziging is de nieuwe showroom in Rotterdam. ‘Met 1.500 m² vloeroppervlak is deze ingericht als een showroom waarin keuken en badkamer niet langer losstaande werelden zijn, maar elkaar versterken in stijl, materialen en sfeer’, zegt Moser. ‘Bezoekers ervaren een inspirerende reis langs verschillende woonconcepten. Van warme tinten en natuurlijke materialen tot high-end opstellingen: de showroom geeft een realistisch beeld van de mogelijkheden in hun toekomstige woning. Voor projectontwikkelaars en beleggers fungeert het centrum daarmee als verlengstuk van hun klantreis. Het proces wordt niet alleen efficiënter en overzichtelijker, maar ook aantrekkelijker.’
Sharad van Roggen, accountmanager en verantwoordelijk voor de uitbreiding, benadrukt dat de showroom meer is dan een fysieke locatie: ‘Met de nieuwe badkamershowroom versterken we onze waardepropositie. Het is een investering in ons team én in onze klanten: collega's ervaren dat er in hun werk wordt geïnvesteerd, terwijl klanten de kracht van een complete klantreis ervaren. Niet alleen het eindresultaat telt, maar ook de weg ernaartoe – en dat geeft ons samen volop energie.’
Een bewezen formule naar Rotterdam
De aanpak die ASTO in Rotterdam introduceert, is gebaseerd op een bewezen succes. In Waardenburg draait het geïntegreerde concept al bijna vijftig jaar onder de naam Huysinc (voorheen Van Wanrooij Warenhuys). Het succes daar vormt de blauwdruk voor de uitbreiding naar de regio Rijnmond. Moser: ‘Wat in Waardenburg al decennialang succesvol draait, brengen we nu naar Rotterdam. Daarmee vergroten we ons verzorgingsgebied én zetten we een nieuwe standaard in de regio.’
Onder het moederbedrijf DHOMUS werkte ASTO de afgelopen jaren bovendien aan prestigieuze projecten door het hele land. In Rotterdam zijn dat onder meer de samenwerking met Provast aan de Markthal en de bijdrage aan de Zalmhaventoren, de hoogste woontoren van de Benelux.

Van keukenspecialist naar totaalpartner
ASTO staat al jarenlang bekend om zijn hoogwaardige keukens, maar de vraag naar een compleet aanbod groeide vanuit de markt. Wat begon met een klein assortiment sanitair, kreeg met de overname door Waterland Private Equity een flinke impuls. Onder toeziend oog van oud-eigenaar Benno Waalboer en in samenwerking met projectpartners werd een deel van het magazijn en de showroom omgevormd tot een nieuwe badkamershowroom. ‘Met ruim 450 m² aan badkameropstellingen en inspiratie ateliers, een open structuur en een warme, huiselijke sfeer sluit deze naadloos aan bij de stijl van ASTO. Het heeft de allure van een boutique showroom, waarin klanten zich direct op hun gemak voelen. Dit is ASTO in optima forma’, zegt Van Roggen.
Inspelen op trends
Keuken en badkamer zijn tegenwoordig bepalend voor de uitstraling én de verkoopbaarheid van een woning. ‘De nieuwe showroom speelt hier nadrukkelijk op in’, zegt Kokke. ‘Warme tinten, natuurlijke materialen en eigentijdse opstellingen weerspiegelen de laatste woontrends. Het aanbod varieert van toegankelijke instapmodellen tot high-end oplossingen, waardoor verschillende doelgroepen zich in het assortiment herkennen. Voor ontwikkelaars en kopers betekent dit dat zij altijd een passende invulling kunnen vinden, of het nu gaat om grootschalige projecten in het middensegment of exclusieve wooncomplexen. Dit vergroot niet alleen de tevredenheid bij de eindklant, maar ook de commerciële slagkracht van projecten.’
Dit artikel is gesponsord door DHOMUS.