nieuws

Mediamarkt opent vijftigste winkel in Mall of the Netherlands

Transacties

Mediamarkt opent vijftigste winkel in Mall of the Netherlands
Mall of the Netherlands, Leidschendam

Dit najaar opent MediaMarkt haar vijftigste winkel in winkelcentrum Leidsenhage, het toekomstige Mall of the Netherlands.

Unibail-Rodamco-Westfield heeft een huurovereenkomst gesloten met Mediamarkt Nederland voor Mall of the Netherlands.  Mediamarkt De winkel, van 3.271 m2, zal dit najaar in de Zuidfase van het toekomstige Mall of the Netherlands openen.

Met de komst van Mediamarkt is de laatste anchor ( hoofdhuurder) in de Zuidfase bekend. De opening van deze nieuwe winkel bewijst de kracht van fysieke winkels en sluit aan op de visie van Mediamarkt dat omnichannel het model van de toekomst is.

Arnold Sporrel, ceo Mediamarkt Nederland: ‘Wij zijn trots op de opening van onze vijftigste winkel en ook nog eens in het jaar dat we twintig jaar bestaan in Nederland. Dit is het bewijs dat onze aanpak werkt. Mediamarkt heeft voor Mall of the Netherlands gekozen als locatie voor haar vijftigste winkel vanwege het unieke karakter van dit winkelcentrum. Wij bieden onze klanten altijd de nieuwste producten en services aan, zodoende zijn wij ook onderdeel van deze nieuwe ontwikkeling in het Nederlandse retaillandschap.’

Klantbeleving als uitgangspunt

Vorig jaar zette Mediamarkt Nederland een grote verandering in en stapte het over van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie. Pim Kramer, chief operating officer (coo): ‘Deze nieuwe winkel is een goed voorbeeld van wat die verandering inhoudt. In al onze winkels moet de klant een optimale winkelervaring hebben, moet de aandacht van onze medewerkers uitsluitend gericht zijn op de klant. Klantbeleving is ons nieuwe uitgangspunt. Wij willen klanten ontzorgen, dat doen we in de vorm van een product met relevante aanvullende services. Denk aan een startklaar product, workshops over specifieke producten, het up-to-date houden van een aankoop of een directe reparatieservice.’

Over Mall of the Netherlands

Winkelcentrum Leidsenhage zal na de uitbreiding en verbouwing in 2020 verder gaan als ‘Mall of the Netherlands’ en wordt het grootste winkelcentrum van Nederland. De hoop is dat de Haagse binnenstad hierdoor wat lucht krijgt. Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan 500 miljoen euro in de realisatie van de plannen.

Reageer op dit artikel