INretail lanceert campagne #samenstaanwesterk

INretail lanceert campagne #samenstaanwesterk

Met onder meer STER spots lanceert INretail de campagne #samenstaanwesterk om consumenten te attenderen op de winkels die open zijn.

Onderzoek maakt duidelijk dat de adviezen uit het veiligheidsprotocol van INretail worden gevolgd, waaronder 1,5 meter afstand houden. De winkelondernemers constateren dat 88 procent van de consumenten zich in de winkel aan de richtlijnen houdt.

Digitale kansen

De brancheorganisatie wil retailers stimuleren digitale kansen volop in te zetten. Ondernemers doen inmiddels positieve ervaringen op met het reserveren van persoonlijke koopmomenten of tonen de klant thuis het aanbod in de winkel via live verbindingen. Ook apps die een artikel in de thuissituatie projecteren of online modeshows zijn inspirerend voor consumenten. Online platforms waar het aanbod van lokaal samenwerkende ondernemers is verzameld en gekoppeld aan een bezorgservice kunnen rekenen op de sympathie van consumenten.

Soepeler regels

Voor de winkels is dinsdag 21 april een belangrijke dag. Dan wordt duidelijk of de strenge corona regels die tot 28 april gelden, soepeler kunnen. De non-food retail is er volgens INretail klaar voor om klanten op een veilige manier een optimale koopervaring bieden.

Jannike Huisman

Jannike Huisman

Online eindredacteur

Jannike Huisman is eindredacteur en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de online content van Vastgoedmarkt. Ze houdt zich bezig met het redigeren van artikelen, contentoptimalisatie, bewaken van de planning en de verspreiding van de content via social media en de nieuwsbrief.