Ontmoetingsplaatsen in de openlucht met zitplaatsen, restaurants, foodtrucks, markten voor lokale seizoensprodukten, speelplaatsen, groen, fitness, festivals maar ook nuttige zaken als pickp up points, kluisjes, een mobiliteitshub, etc. Het is een flexibel concept op basis van maatwerk per locatie in overleg met de buurt. Parkeren van weerstandsfactor naar kans.
In Nederland doet MRP bij Megastores Den Haag iets soortgelijks. Op het bovenste parkeerdek was er de hele maand september een rooftop bar en gedurende één avond zelfs een openlucht bioscoop.
Alles draait om beleving en het aantrekken en langer vasthouden van klanten. En om het maximaal inzetten van onderbenutte activa. Niet alleen bij structureel te veel parkeerplaatsen maar ook bij niet-piekmomenten. De meeste parkeerplaatsen kennen immers alleen op zaterdagmiddag en koopavond een piek en staan de rest van de week deels leeg. Waarom op zaterdagavond dan geen foodtruckfestival en doordeweeks pop-up restaurants en een markt met seizoensprodukten georganiseerd?