nieuws

Amsterdam The Style Outlets voor 80 procent verhuurd

Transacties

Amsterdam The Style Outlets voor 80 procent verhuurd

Projectontwikkelaar Neinver heeft tijdens de winkelvastgoedbeurs Mapic in Cannes aangekondigd dat bijna 80 procent van de beschikbare retailruimte binnen Amsterdam The Style Outlets is verhuurd.

Bovendien is met de geplande opening in de herfst van 2020 de bouw van het Nederlandse project – eigendom van Neptune, een joint venture van Neinver en Nuveen – in volle gang. De helft van de structurele werkzaamheden wordt deze maand al afgerond.

Amsterdam The Style Outlets in Halfweg zal plek bieden aan 115 winkels met een bruto huuroppervlakte van 19.000 m2, waarvan 1.000 m2 is bestemd voor horecagelegenheden. Dit is de eerste outlet-ontwikkeling in de Randstad. Amsterdam

The Style Outlets combineert een sterk verzorgingsgebied van 12 miljoen mensen in de nabijheid van Schiphol en gemakkelijke toegang tot de Nederlandse hoofdstad en Haarlem, met bovendien een treinstation op vier minuten loopafstand. Het dorpsontwerp van de outlet is geïnspireerd op traditionele Nederlandse architectuur, met een belangrijke rol voor vegetatie en natuurlijk licht. Het project is ontwikkeld

Neinver, een Spaanse vastgoedonderneming, deelde ook het laatste nieuws over de ontwikkeling van zijn nieuwe outlet in Frankrijk, Alpes The Style Outlets, strategisch gelegen tussen Genève en Lyon. Met de binnenkort beginnende grondwerken van deze luxe retailbestemming, wordt de opening verwacht in het tweede kwartaal van 2021.

Tevreden

‘We zijn zeer tevreden met de voortgang van onze projecten in Nederland en Frankrijk, zowel vanuit een ontwikkelings- als commercieel perspectief. We creëren twee toonaangevende retailbestemmingen die een uitstekende locatie combineren met slimme architectuur en een nauwkeurig samengestelde mix van premium, begerenswaardige merken,’ aldus Carlos González, Managing Director bij Neinver.

Beide projecten komen op een moment van groei voor de onderneming, die in 1996 haar eerste outletcentrum opende in Spanje en nu in 24 retail bestemmingen in zes Europese landen opereert. De investeringsplannen van het bedrijf en zijn partners omvatten onder andere een gezamenlijke investering van bijna 350 miljoen euro in nieuwe projecten en renovaties gedurende de komende drie jaar. ‘Naast het uitbreiden en renoveren van een deel van onze portfolio, investeren we in technologie en in onze winkelbeleving om te voldoen aan de groeiende vraag naar ervaringsgerichte retail,’ aldus González.

Reageer op dit artikel