nieuws

Klépierre wint Mapic Award met Hoog Catharijne

Projectontwikkeling

De Franse beursgenoteerde winkelcentrumbelegger Klépierre heeft tijdens de winkelvastgoedbeurs Mapic in Cannes een award in de wacht gesleept met Hoog Catharijne. Het winkelcentrum ontvind de award voor Best Urban Retail Project.

Klépierre wint Mapic Award met Hoog Catharijne
Hoog Catharijne in Utrecht

Een tweede prijs won Klépierre met het winkelcentrum Prado, dat volgend jaar opent in Marseille. Dit project won de award voor Best Futura Shopping Center.

Hoog Catharijne is het best bezochte winkelcentrum van Nederland met 26 miljoen bezoekers per jaar. Het verbindt de historische binnenstad van Utrecht met het NS-station en de Jaarbeurs. In april 2017 opende Klépierre de eerste fase van een uitbreidingsproject van 16.000 m2, naar een ontwerp van Stir Architecture. Sindsdien is de footfall in het winkelcentrum met 6 procent toegenomen. Na afronding van de uitbreiding behoort Hoog Catharijne tot de top vijf van Europese winkelcentra gemeten naar bezoekersaantallen.

Het Prado-winkelcentrum in Marseille is gezamenlijke ontwikkeling van Klépierre met Montecristo Capital en zal in april 2019 de deuren openen. Het ligt nabij de Prado-rotonde, het Vélodrome stadion en het Chanot expositiecentrum. Het krijgt een oppervlakte van 23.000 m2 en telt 55 winkels, waaronder Galeries Lafayette, Repetto en Zara. Op het dak zullen zich innovatieve restaurantconcepten vestigen als Wagamama en Let Petits Producteurs. Het centrum is ontworpen door Benoy & Didier Rogeon Architecture.

Reageer op dit artikel