Dudok Real Estate
Waarom retailvastgoed nu toch aantrekkelijk is
Veel retailers hebben het niet makkelijk, vooral in de non-food. Waarom retailvastgoed op dit moment toch als aantrekkelijk wordt aangemerkt.
Veel retailers hebben het niet makkelijk, vooral in de non-food. Waarom retailvastgoed op dit moment toch als aantrekkelijk wordt aangemerkt.
Amsterdam scoort positief op marktindicatoren voor logistiek vastgoed. Mede de balans van vraag en aanbod, de verwachte groei van online aankopen en lage leegstand maken de regio interessant.
Blackstone verwerft een belang van 80 procent in de pan-Europese logistieke portefeuille van Burstone. De portefeuille omvat 1,2 miljoen m2 en vertegenwoordigt een waarde van ongeveer 1,1 miljard euro.
E-commerce is niet meer weg te denken uit de wereld, vooral door het gemak en de snelheid van kopen. Vaak is de 'makkelijke en snelle weg' echter niet zo groen. Erg duurzaam is het systeem echter niet. Vooral retourneren heeft vooral een negatieve impact. Is hier een oplossing te vinden waarbij fysieke retail ook wint?
De Nederlandse e-commercemarkt blijft groeien. Na de coronapiek in 2020 en 2021 en de daaropvolgende correctie, zit het online shoppen weer in de lift.
Nu het einde van webwarenhuis V&D nabij is, rest er maar één vraag: was de V&D-webshop überhaupt levensvatbaar? Vastgoedmarkt vroeg het aan Kitty Koelemeijer, hoogleraar marketing & retailing aan de Nyenrode Business Universiteit.
Aan de stormachtige groei van maaltijd- en boodschappenbezorging is dit jaar een einde gekomen, meldt FoodService Instituut Nederland (FSIN).
Ook na covid en de voortsnellende digitalisering staat de Nederlandse binnenstad nog fier overeind, constateren Gertjan Slob - directeur Research bij Locatus - en Lodewijk Buijs - executive director Retail bij CBRE. Buijs ziet online retail nog hard groeien, zonder dat dit zal leiden tot lege winkelstraten
Albert Heijn is in Barendrecht begonnen met de bouw van een geautomatiseerd Home Shop Center (HSC), waar de houdbare producten straks niet meer door mensen maar door honderden robots verzameld en ingepakt worden. Het is voor het eerst dat de supermarktketen gaat werken met "mechanisatie" in zo'n center.
De online verkoop worstelt na jaren van onstuimige groei met een kleine dip. Maar pakketbezorger DHL blaakt van optimisme. Terwijl de specialisten van Savills geen twijfel hebben dat e-commerce de groeimotor blijft voor de logistiek. Vandaag het laatste deel van een tweeluik over de toekomst van e-commerce.