blog

Het nieuws van Wendy Verschoor

Geen categorie

Dat de media grote invloed kunnen hebben op de consument is bekend. Soms omarmen we dit ruimhartig en plukken we er de vruchten van, regelmatig zijn we er minder gelukkig mee. Deze week was weer een aantal mooie voorbeelden te zien.

Het nieuws van Wendy Verschoor

 Zo konden we lezen dat het consumentenvertrouwen in de woningmarkt naar een recordhoogte is gestegen en dat er 32 procent meer woningen is verkocht dan het jaar ervoor. De kracht van perceptie over de woningmarkt is dusdanig groot dat de cijfers spreken. We konden echter ook lezen dat het IMF de woningmarkt wil vlottrekken. Hoe verhouden dit soort berichten zich tot elkaar en wat moet een lezer hiermee?

Een vergelijkbaar voorbeeld was op televisie te zien rond de feestdagen. Jort Kelder presenteerde een amusant stukje televisie over de vastgoedmarkt, met passages uit De Verleiders. Helaas was het opnieuw een duidelijke focus op perceptie in plaats van feitelijkheden. Waar we als sector al een aantal jaar heel hard werken aan de verbetering van het imago van de vastgoedsector, werden deze pogingen in een klap teniet gedaan en werd het oude beeld rücksichtslos teruggetoverd. Nu maar hopen dat niet te veel mensen de uitzending hebben gezien.

Wendy Verschoor, divisiedirecteur Gebouwen bij Arcadis en voorzitter van RICS Nederland

32 procent meer woningen verkocht

Reageer op dit artikel