blog

Het nieuws van Brigit Gerritse

Geen categorie

Van de week in het nieuws: retailers die de klant echt aanspreken doen het steeds beter. Dat blijkt uit de RetailTrends Fabulous 40-ranglijst. Best opvallend dat dit als iets bijzonders wordt gepresenteerd want het klinkt logisch.

Het nieuws van Brigit Gerritse

De afgelopen jaren was het buzz-woord in de winkelsector ‘beleving’. De consument was verveeld en moest vermaakt worden, met events, optredens, flash mobs en catwalks. Inmiddels beginnen we te begrijpen dat dat niet genoeg is. Belevingen kunnen immers ook heel storend zijn of zelfs vervelend. Het gaat niet om de beleving sec maar om het uiteindelijke geluksgevoel dat je de consument weet te geven. Moeilijk? Valt mee, want volgens geluksdokter Martijn Burger van de Erasmus Happiness Economics Research organisation is een van de belangrijkste vrijetijdsbestedingen waar Nederlanders gelukkig van worden: ouderwets winkelen! En als je dan iets vindt wat je niet zocht, is de dag helemaal geslaagd.   Het gaat ver als je bedenkt dat wij vanuit de winkelsector ons nu met het geluksgevoel van de consument moeten gaan bezig houden. Maar eigenlijk is het veel makkelijker te organiseren dan een event. Een bankje in de zon, een glimlach bij de kassa of dus gewoon een klant oprecht aanspreken. Bruto Nationaal Geluk – uiteindelijk zal dat uitbetalen.

Brigit Gerritse, Directeur Nederlandse Raad Winkelcentra

> ‘Bouw en detailhandel profiteren van herstel’

Reageer op dit artikel