blog

Het nieuws van Ilse Kaandorp

Geen categorie

‘Leegstand blijkt voor een kwart van de consumenten een reden om niet of minder vaak een winkelcentrum te bezoeken’, blijkt uit onderzoek van Multiscope. De consument is vooral op zoek naar gezelligheid en goedkope producten. Ook het aanbod van verschillende winkels is aantrekkelijk, niet alleen grotere winkelketens, maar ook kleinere zelfstandige winkels, restaurantjes en terrasjes.

Het nieuws van Ilse Kaandorp

Hoe kunnen wij de consument bereiken? Door als – conservatieve – vastgoedketen te innoveren. Door als eigenaar, vastgoedmanager én winkelier gezamenlijk ‘out of the box’ te denken over het winkelaanbod, service, mogelijkheden van internet en sociale media. Maar ook over flexibele contracten – in duur en prijs, energiebesparing, logistiek, bereikbaarheid, marketing en entertainment.

Een nieuw initiatief is de VGM Benchmark. Tien vastgoedmanagementorganisaties namen, samen met business school Tias Nimbas, het initiatief een VGM Benchmark op te zetten. Met deze kennis kunnen eigenaar, vastgoedmanager en winkelier anticiperen op de veranderende marktomstandigheden waarmee winkelcentra worden geconfronteerd. Klantbeleving wordt steeds belangrijker, net als thema’s als gezondheid, veiligheid en duurzaamheid. Door tijdig hierop in te spelen weten consumenten de weg naar het winkelcentrum weer te vinden. Tijdens de vastgoedbeurs Provada van 3 tot en met 5 juni zal een dummyversie van de VGM benchmark worden getoond. De eerste resultaten worden gepresenteerd tijdens het VGM NL Jubileum Congres op 25 september.

Ilse Kaandorp, directeur VGM NL

>

Reageer op dit artikel