blog

Nieuwsstelling: Online groei Ahold vereist snelle navolging

Geen categorie

Webwinkel Bol.com gaat naast boeken, dvd’s, speelgoed en andere non-foodproducten nu ook 20.000 woonartikelen online aanbieden. Een dag eerder maakte moederconcern Ahold bekend 700 afhaalpunten voor online aankopen van Bol.com in AH-supermarkten te openen. Ook al gaat Bol.com samenwerken met een aantal woonwinkels is duidelijk dat dit initiatief slecht is voor het fysieke winkelbestand.

CBS-cijfers toonden opnieuw aan in welk zwaar weer woonwinkels zich bevinden: hun omzet kromp in het eerste kwartaal met bijna 8 procent, terwijl de omzet tussen 2009 en 2012 al met een kwart was gedaald. Ahold, dat als supermarktconcern nauwelijks last heeft van de dalende winkelverkopen, bewijst niettemin dat de aanval de beste verdediging is. De tijd dringt dan ook voor grote non-foodwinkelketens om met een passend antwoord te komen op de agressieve expansiedrift van Bol.com. Mee (on)eens?

Nieuwsstelling: Online groei Ahold vereist snelle navolging

 

 

 Powered by

Reageer op dit artikel