nieuws

recordjaar macintosh retail

Financieel

De omzet van Macintosh Retail Group nam in 2005 met 1,5 procent toe tot 817,6 miljoen euro dankzij een uitzonderlijk goed verlopen tweede halfjaar.

Door een hogere marge, lagere kosten en de verkoop van kledingketen Superconfex, steeg het bedrijfsresultaat met 53,2 procent tot 45,9 miljoen euro. De nettowinst kwam 67,6 procent hoger uit op 32,9 miljoen in vergelijking met 19,6 miljoen in 2004. De nettowinst per aandeel nam toe van 2,77 naar 4,53 euro. Verwacht wordt dat, inclusief het effect van de overname van Scapino, het bedrijfsresultaat van de te continueren activiteiten in 2006 een ‘beduidende stijging’ zal laten zien. In 2005 nam het aantal winkels per saldo toe met 36 tot 721. Deze stijging was het gevolg van de opening van 46 winkels: bij Kwantum Nederland (6), GP Décors (7), Hoogenbosch (8) en BelCompany Nederland (14) en België (11) en de sluiting van tien winkels. Drie winkels werden verplaatst naar betere locaties. De verkoopvloeroppervlakte van de te continueren activiteiten nam met 17.000 m2 toe tot 442.000 m2.

Reageer op dit artikel