nieuws

Cloosterman (Rituals): ‘Clicks en bricks profiteren van elkaar’

Beleggingen

De combinatie van fysieke winkels en internet levert meer op dan de som der delen, stelt oprichter en eigenaar Raymond Cloosterman van het succesvolle cosmeticamerk Rituals.

Cloosterman (Rituals): ‘Clicks en bricks profiteren van elkaar’
Raymond Cloosterman

Cloosterman is één van de sprekers tijdens het trendscongres van Vastgoedmarkt op 28 november 2019. Wereldwijd ziet Cloosterman dezelfde uitdagingen voor retailers en aanbieders van winkelvastgoed. De specifieke uitdaging voor retailers, ook voor Rituals, is volgens de succesvolle ondernemer om aansluiting te blijven te houden, ook bij nieuwe generaties klanten.  ‘Het is zaak om als retailer te blijven innoveren in je zaak. De eerste acht, negen jaar was echt geen vetpot bij Rituals, maar toch hebben we iedere euro die we verdienden terug geïnvesteerd in ons bedrijf. Bijvoorbeeld door nieuwe elementen toe te voegen. Onze klanten eisen dat ook van ons. Die komen bij ons voor verrassende cadeaus, voor zichzelf of voor anderen.’

Click en bricks

Hij meet in de eigentijdse discussie over clicks versus bricks in retailland het standpunt in dat het een combinatie van beide moet zijn: èn fysieke winkels èn internet. ‘Beide outlets zijn, in ieder geval in ons geval, complementair aan elkaar. Er is geen webshop gekomen om een verlies aan klanten in de stenen winkel op te vangen of andersom. Sterker nog, wij merken juist dat of we nu investeren bricks of clicks, beide kanalen ervan profiteren.’

Lees het complete interview met Raymond Cloosterman in de septemberuitgave van Vastgoedmarkt. Deze verschijnt op 20 september. 

Trends 19:

Raymond Cloosterman is spreker bij Trends19 en zal zijn ervaringen met u delen. Nog geen uitnodiging ontvangen voor het exclusieve, jaarlijkse diner Trends19 van Vastgoedmarkt? Mail dan naar trendsvastgoedmarkt@vakmedianet.nl

Reageer op dit artikel