nieuws

Van Voorst Vader (McArthurGlen) vreest concurrentie Halfweg niet

Beleggingen

MacArthur Glenn ziet geen geen bedreiging in de komst van het nieuwe outletcentrum The Style Outlets in Halfweg, zo geeft development director Pieter van Voorst Vader aan. 

Van Voorst Vader (McArthurGlen) vreest concurrentie Halfweg niet
Designer Outlet Roosendaal

Van Voorst Vader gaf zijn visie op de concurrentie bij de presentatie van de nieuwe naam Designer Outlet Roosendaal voor wat tot voor kort Designer Outlet Rosada heette en de andere plannen die McArthurGlenn met dit en haar andere outletcentra heeft.

Iberisch outletcentrum

McArthurGlen is nu actief in 9 Europese landen plus Canada (bij de luchthaven van Vancouver). Nog dit jaar komt daar Spanje als nieuw vestigingsland bij als in Malaga het eerste Iberische outletcentrum van de belegger wordt geopend. In de bestaande vestigingslanden wordt ook flink geïnvesteerd in nieuwe centra of een uitbreiding of opknapbeurt. Zo wordt er al druk gebouwd aan een nieuw centrum in Remscheid, onder Dortmund.

60 minuten rijden

Hoewel voor de leek het nieuwe Duitse centrum aardig lijkt te ‘dubbelen’ met de centra van McArthurGlenn in Ochtrup (net over de grens bij Enschede) en Roermond, voldoet het volgens Van Voorst Vader waarbij wordt gekeken hoeveel mensen er in potentie binnen 60 minuten rijtijd bediend kunnen worden door een outletcentrum. In het geval van Remscheid gaat het dan om 21 miljoen mensen.

Tweede attractie

Concurrentie voor ‘Roosendaal’  van de eigen locatie in Roermond, die met 60.000 m2 drie keer zo groot is, is er volgens Van Voorst Vader niet. ‘In de eerste plaats is de rijtijd tussen beide centra ruim meer dan een uur. En verder komen er 5 tot 7 keer meer mensen van buiten op Roermond af dan locals. Ons outletcentrum daar is na Amsterdam de tweede attractie van ons land.’

The Style Outlets

‘Gevraagd naar de mogelijke concurrentie van het nog te realiseren outletcentrum The Style Outlets in Halfweg stelt Van Voorst Vader stellig: ‘Ik verwacht daar niet veel van. Neinver is natuurlijk ook een sterke partij maar als het centrum er daar echt gaat komen duurt het nog wel twee tot drie jaar voor het er daadwerkelijk staat. Voor die tijd hebben de grote merken in ons al een voorkeurspartner, wat ons een voorsprong geeft. Bovendien vraag ik me af of er werkelijk behoefte is aan zoveel winkels heel dicht tegen de Amsterdamse binnenstad aan.’

Reageer op dit artikel