nieuws

Designer Outlet Roosendaal mikt op verdubbeling bezoek

Beleggingen

Binnen vijf tot zeven jaar hoopt Designer Outlet Roosendaal het huidige jaarlijkse bezoekersaantal van ongeveer anderhalf miljoen shoppers te verhogen naar drie miljoen. 

Designer Outlet Roosendaal mikt op verdubbeling bezoek
Het tot Designer Outlet Roosendaal herdoopte outletcentrum.

Development director Pieter van Voorst Vader, development director bij eigenaar McArthurGlen, sprak deze ambitie onlangs uit bij de presentatie van de nieuwe naam Designer Outlet Roosendaal voor wat tot voor kort Designer Outlet Rosada heette en de andere plannen die McArthurGlenn met dit en zijn andere outletcentra heeft.

Leegstand omlaag

Toen McArthurGlen in 2017 eigenaar werd van wat toen nog Rosada heette, zat outletcentrum in Roosendaal nog aardig in het verdomhoekje. Het bezoek bleef achter en een op de vier winkelpanden stond op dat moment leeg. inmiddels is het leegstandspercentage gezakt naar veertien procent. ‘Nog altijd veel, zeker in vergelijking met Roermond, waar het leegstandpercentage nul is’, aldus Van Voorst Vader. ‘Maar we zijn zeer tevreden met de vooruitgang die we na de opstartfase hebben geboekt.’

Tommy Hilfiger

De toeloop pluste vorig jaar met elf procent naar anderhalf miljoen bezoekers. Binnen vijf tot zeven jaar verwacht moet het volgens Van Voorst Vader mogelijk zijn om dit te verdubbelen. Eind volgend jaar moet de teller wat hem betreft al richting de twee miljoen gaan. Om dat te bereiken wordt het centrum verrijkt met merken in het topsegment, te beginnen met Tommy Hilfiger. Ook moet er restaurant van een bekende keten in het centrum komen.

Vijfduizend m2 toevoegen

Daarnaast onderzoekt het centrum de mogelijkheid om vijfduizend m2 binnen de bestaande contouren toe te voegen. Dit door één van de twee parkeergarages op te offeren en andere uit te breiden.

Europees marktleider

McArthurGlen is marktleider in Europa met 24 outletcentra, waaronder behalve in Roosendaal ook een Nederlands centrum in Roermond. In totaal beheert McArthurGlen 630.000 m2, waarop meer dan tweeduizend merken hun thuis vinden. Per jaar komen er negentig miljoen bezoekers naar de centra die er minimaal drie uur besteden, goed voor een omzet van 4,5 miljard euro op jaarbasis.

Reageer op dit artikel