nieuws

V&D nu echt terug als webwinkel

Financieel

V&D is op 5 september 2018 teruggekeerd als online warenhuis VD.nl. Eigenaar van de merknaam is onder andere Roland Kahn, die in 2016 de gefailleerde fysieke warenhuisketen nog wilde overnemen.

V&D nu echt terug als webwinkel
website V&D

Ruim 2,5 jaar na het faillissement van warenhuisketen V&D is het merk teruggekeerd als online warenhuis en ‘vooralsnog niet als fysieke winkel’. De webwinkel richt zich op de interessegebieden van de actieve 40+’ers, zoals reizen, hobby’s, gezondheid, wonen, tuin en mode. De verantwoordelijke directeur is Alexander van Slooten. Hij was elf jaar verantwoordelijk voor de online activiteiten van Wehkamp en sinds 2016 verantwoordelijk voor e-commerce binnen de Coolinvestments Groep (America Today, MS Mode, Sapph en CoolCat).

Het V&D-merkportfolio is sinds 2016 in handen de ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (Coolinvestments Groep) en Ronald van Zetten (ex-bestuursvoorzitter van Hema). Kahn wilde in 2016 zelf de eind 2015 gefailleerde keten V&D kopen, maar werd medio 2016 geconfronteerd met het bankroet van zijn eigen modeketen MS Mode.

De drie heren betaalden in juni 2016 een half miljoen euro voor de overgebleven merken en het klantenbestand van warenhuis V&D. Destijds zeiden ze de website zo snel mogelijk live te zetten. Waarom dat ruim twee jaar geduurd heeft, vermelden ze niet in hun persbericht. Eerder lanceerden zij het social commerce platform Frendz. Ook exploiteren ze het merk Schoolcampus.

Reageer op dit artikel