Altera gaat partnership aan met MyPup voor verduurzaming pakketlogistiek

Altera gaat partnership aan met MyPup voor verduurzaming pakketlogistiek

Altera Vastgoed verduurzaamt de logistiek rondom haar appartementencomplexen met de inzet van MyPup. De logistieke expert verzamelt pakketten in speciale hubs buiten de stad en brengt ze vervolgens veilig en duurzaam naar pick-up points in onder andere appartementencomplexen. Sinds begin dit jaar is MyPup actief voor Altera en bezorgen ze pakketten aan de bewoners van bijna 20 verschillende gebouwen in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Amstelveen, Amersfoort en Den Bosch.

Hoe werkt de pakketdienst van MyPup precies?

De oplossing van MyPup bestaat uit drie stappen: alle pakketten worden ten eerste in een hub verzameld, aan de rand van de stad, waarna de pakketten worden gesorteerd op hun eindbestemming. Vervolgens levert de koerier per elektrisch busje of fiets de pakketjes af in speciale kluisjes in het appartementencomplex, een onbemand pick-up point. De eindgebruiker ofwel de bewoner ontvangt direct een notificatie dat hun pakket is afgeleverd.

“Met MyPup zorgen we voor een betere doorstroom van het groeiend aantal bezorgdiensten en dragen we bij aan schone en leefbare steden,” aldus Rogier van Aalten, Business Development Manager bij MyPup.

Verduurzaming logistiek

Altera is continu bezig om duurzame technische innovaties aan hun bestaande- en/of nieuwbouw toe te voegen. “Voor de gebouwen zelf zijn al veel duurzame oplossingen beschikbaar, maar voor de logistiek richting complexen kunnen er nog stappen gezet worden. Daarom zijn we blij dat we de gebruiksvriendelijke en duurzame service van MyPup kunnen aanbieden aan onze bewoners. We hopen dit verder te kunnen uitbreiden naar meer van onze complexen,” aldus Niels van Wonderen, Head of Assetmanagement Woningen bij Altera.

Een duurzame oplossing voor de laatste kilometer

Oprichter Martijn van Schaveren en zijn compagnon Luke van der Wardt zagen 8 jaar geleden al de issues ontstaan rondom pakketbezorging van die zogenaamde ‘last mile’: “Ergernissen over dat pakketjes zich opstapelen bij de entree, bij de buren worden bezorgd of zelfs vermist raken, zijn veelgehoord. Ook raakt een pand vaak beschadigd door de vele bezorgers die er in een gebouw langskomen. “Dit moest anders kunnen,” aldus de ondernemers. Eerst waren kantoorgebouwen voornamelijk klant van MyPup, maar mede door de pandemie zijn daar veel appartementencomplexen bijgekomen. Inmiddels is MyPup actief in heel Nederland, in grote en kleinere steden, Londen, Berlijn, München en binnenkort ook Dublin en Hamburg.

Meer informatie: www.my-pup.com

Dit artikel is gesponsord door Altera Vastgoed

Bezoek ook het partnerdossier op Vastgoedmarkt.nl.