De winkel omvat een totaal vloeroppervlak van 300 m2 verdeeld over de begane grond en kelder. Voor Carhartt is dit de vierde winkel in Nederland.
Het in 1889 opgerichte Carhartt maakte oorspronkelijk werkkleding, maar toen steeds meer mensen het label gingen dragen werd- met name voor de Europese markt - Work In Progress (WIP) opgericht. Daarmee focust het label Carhartt WIP zich meer op lifestyle en mode. Sinds enkele jaren opent Carhartt WIP winkels die alleen kleding uit die lijn verkopen.
Carhartt WIP wil de komende jaren nog meer brandstores in Nederland openen. Begin 2017 opende het label al twee filialen in Amsterdam, aan de Utrechtsestraat en de Haarlemmerstraat, en een shop-in-shop bij de Rotterdamse vestiging van modezaak Funkie House. Eind 2017 ging de vestiging in Den Haag aan de Prinsestraat open.
Internationaal vastgoedadviseur Cushman & Wakefield adviseerde Carhartt bij de aanhuur van de winkel in Den Haag. De verhuurder is een particuliere belegger.