nieuws

locatus en experian bundelen krachten

Geen categorie

Informatiebureaus Locatus en Experian hebben hun kennis en marktgegevens over de Nederlandse retailsector geïntegreerd.

Hierdoor kunnen zij gedetailleerde onroerendgoedinformatie leveren over alle ruim 217.500 verkooppunten in Nederland. Locatus bedient de aanbodkant van de winkelmarkt en biedt inzicht in het winkelaanbod. Het in Den Haag gevestigde Experian biedt informatie aan over de vraagkant, de consument. Deze gegevens worden aangevuld met Mosaic-cijfers van ruim zeven miljoen Nederlandse huishoudens en economische voorspellingen van Experian. De geïntegreerde informatie is bedoeld om vastgoedinvesteerders, projectontwikkelaars, retailers en overheden te helpen bij de keuze van nieuwe winkelcentra, vestigingsplaatsen, het opstellen van een retailnetwerkplanning en het maken van een ontwikkelingsbeleid. Gerard Zandbergen, directeur van Locatus, denkt dat het initiatief louter voordelen heeft. ‘Onze klanten zullen goedkoper uit zijn, omdat ze eerder veel meer tijd kwijt waren om een compleet beeld te krijgen. Nu kunnen we ze een totaalpakket aanbieden met informatie over alle 140 belangrijke Nederlandse winkelcentra: van de eigenschappen van Nederlandse winkels en hun verzorgingsgebieden, tot het aantal consumenten en hun profiel. We verwachten zelfs een toename van onze omzet. Over twee jaar maken we daarover de balans op’, aldus Zandbergen. Cijfers wil de Locatus-directeur niet noemen.

Reageer op dit artikel