nieuws

bijenkorf haalt dure topmerken binnen

Geen categorie

De warenhuisketen Bijenkorf gaat zich meer richten op luxe producten van topmerken als Gucci en Armani.

Ook wil de warenhuisketen zijn eigen basiscollectie verbeteren met nieuwe stoffen en door goed de trends te volgen. Een kleermaker die ter plekke een pak aanpast, is binnenkort ook in de winkels te vinden. De Bijenkorf hoopt zich hiermee te kunnen onderscheiden van de concurrentie. De Bijenkorf denkt daarbij aan soortgelijke ontwikkelingen als bij Harrods in Londen en Galeries Lafayette in Parijs. De Bijenkorf wil de eigenaren van luxe merken hun schoenen, tassen, kleding en parfums in eigen winkeltjes in de warenhuizen laten verkopen. Dat gebeurt in topwarenhuizen in het buitenland ook. De onderneming heeft Gucci, Armani en Ermenegildo Zegna al binnengesleept. Met Louis Vuitton, Dior en Hermès wordt nog gesproken. Eenvoudigere kleding biedt de Bijenkorf aan met zijn eigen merk. Wel krijgt dat ook een meer luxe uitstraling door bijvoorbeeld betere stoffen te gebruiken. Ook moet het voldoen aan de nieuwste trends.

Reageer op dit artikel