congres

Geen categorie

Masterclass Media, Reputatie en Integriteit

Transacties in de vastgoedwereld gaan gepaard met grote geldstromen. Door het ontbreken van een transparant prijsmechanisme is de vastgoedwereld voor buitenstaanders niet altijd makkelijk te begrijpen. Gaat het fout, dan speelt dit gebrek aan transparantie een grote rol. Perceptie is dan cruciaal voor het verdere verloop. Hoe kijkt “men” tegen uw (vastgoed)organisatie aan? Media, reputatie en integriteit blijken dan nauw met elkaar verbonden te zijn.

Vertrouwen stakeholders
Het vertrouwen van stakeholders is in tijden van crises de laatste jaren nogal eens op de proef gesteld. Betrokkenheid van stakeholders bij de (vastgoed)organisatie is van groot belang. Het bevordert de transparantie en maakt de (vastgoed)organisatie steviger, betrouwbaarder, maar ook relevanter. 

De Masterclass
Drie sprekers, die hun sporen verdiend hebben en met een stevige achtergrond in de problematiek, brengen tijdens deze masterclass het verband in beeld tussen invloed van de media, de belangrijkste determinanten van reputatie en de verankering van integriteit in de (vastgoed)organisatie. De masterclass heeft een sterk interactief karakter.

In contact met stakeholders via een app
Direct contact met uw stakeholders stelt u in staat hun mening of reactie te vragen op onderwerpen aangaande uw organisatie. U vergroot hiermee de betrokkenheid van uw stakeholders.

Voor, tijdens en na de masterclass wordt u zelf via een app van “the Oppcompany” betrokken bij de inhoud van de masterclass. Zo kunt u vóór de masterclass uw verwachtingen t.a.v. masterclass kwijt,  tijdens de masterclass reageren op stellingen en na de masterclass evalueren.

Programma:

Invloed van de media – Ruud de Wit (ex-hoofdredacteur Vastgoedmarkt)
Hoe verlopen media- en publieke opinie processen, waartoe leiden deze processen. Hoe reageert de (vastgoed)markt daar weer op en hoe kan dat beter. Ruud gebruikt televisiemateriaal en gaat in op (actuele) zaken die prominent in het nieuws waren.

Belangrijkste determinanten van reputatie – Paul Vermeij (advies praktijk voor reputatiemanagement en crisismanagement)
Schets van uiteenlopende risico’s en crisissituaties zoals Paul die in de praktijk tegengekomen is. Aan de hand van modellen wordt inzichtelijk gemaakt hoe reputatiemanagement werkt en hoe risico’s beter beheersbaar worden.

De verankering van integriteit in de organisatie – Jaap van Rhijn MRICS (CEO Colliers)
Zorgvuldigheid en verantwoordelijkheid in bedrijfsvoering, het dagelijks handelen, de omgang met mens en omgeving, vormen de sterke benen van een (vastgoed) organisatie. Jaap spreekt vanuit de praktijk in Nederland en de relatie met de Amerikaanse beursgenoteerde moeder.

Paneldiscussie
De drie sprekers reageren op stellingen, vragen en op elkaar.

Voor wie?
Voor iedereen die betrokken is bij de onderwerpen Reputatie en Integriteit. Ook is de masterclass van belang voor personen in (vastgoed)organisaties die contact onderhouden met stakeholders.

Datum:
17 maart 2015
Locatie:
Nyenrode Business Universiteit te Breukelen
Tijd:
13.30 uur – 17.00 uur (gevolgd door netwerkborrel)
Investering:
€ 325,= excl. BTW (voor abonnees van Vastgoedmarkt € 295,= excl. BTW)

Aanmelden:
Stuur een mail naar info@ivvd.nl met als onderwerp “Masterclass Integriteit”  U ontvangt dan de bevestiging en factuur per mail. Vermeld voor de korting of uw abonnee bent van Vastgoedmarkt.

Locatie: Nyenrode Business Universiteit Breukelen
Organisatie: IVVD
Datum: 17-03-2015
Tijdstip: 13:30 – 17:00
Adres: Straatweg 25, Breukelen
Reageer op dit artikel