nieuws

2 miljoen voor Nederlands proptechbedrijf

Data en technologie

Skepp, een online zoekmachine voor kantoorruimte, ontvangt een investering van 2 miljoen euro om het concept ‘officeplanner’ te lanceren in Nederland, België en Duitsland.

2 miljoen voor Nederlands proptechbedrijf
Digitale disruptie

Skepp bemiddelt tussen verhuurders en huurders van kantoren en bedrijfspanden. Het proptechbedrijf wil met officeplanner de online zoektocht van (potentiële) huurders naar kantoorruimte veranderen. De planner moet bedrijven veel meer flexibiliteit in huisvesting geven. Het concept is geschikt voor zowel beursgenoteerde bedrijven als start-ups, aldus Skepp.

De visie van Skepp is het creëren van een optimale aansluiting tussen online en offline. Dit zal gerealiseerd worden door een koppeling van online data met offline experiences. Een niet nader genoemde informele investeerder gelooft in deze visie en stelt daarom 2 miljoen euro beschikbaar voor de uitbreiding van het proptechbedrijf in de buurlanden.

Skepp uit Almelo is eind 2013 gestart met het bij elkaar brengen van huurders en verhuurders van kantoorruimte in Nederland, door middel van een online platform. Inmiddels zet het bedrijf met haar 25 werknemers vol in op digitale automatisering binnen de (online) kantorenmarkt in Nederland, België en Duitsland.

Reageer op dit artikel