'We willen The Wall verbeteren en verduurzamen'

'We willen The Wall verbeteren en verduurzamen'
The Wall langs A2 in Utrecht

'The Wall moet een aantrekkelijke plek worden waar retail, leisure en horeca bij elkaar komen. Samen met de zittende en toekomstige huurders gaan wij van The Wall een doorslaand succes maken.'

Dat laten Built to Build Real Estate en Urban Interest weten middels een persbericht zonder financiële details. BNP Parisbas heeft bij de overname bemiddeld. Onder meer als gevolg van de economische en vastgoedcrisis, eind vorig decennium, heeft het winkelcentrum volgens de nieuwe eigenaren nooit de tijd en aandacht gekregen die nodig was om er een succes van te maken. Het gevolg was volgens hen onnodige leegstand.

De private vastgoedbeleggers en ontwikkelaars willen daarom aan The Wall een nieuwe impuls en elan geven en willen ook flink investeren om het winkelcentrum alsnog tot een succes te maken. Het eerste begin daarmee is gemaakt. Voor het einde van dit jaar openen de grote Apple Premium Reseller AMAC en de grootste globale sportwinkelketen Decathlon een filiaal in het winkelcentrum.

Deze twee nieuwe vestigingen markeren, aldus Built to Build en Urban Interest, het begin van een nieuwe tijdperk voor The Wall. ‘Het is onze ambitie om voor het einde van dit jaar de leegstand nog verder te hebben teruggebracht.’ Naast het verder optimaliseren van de verhuur en invulling willen de twee beleggers zorgen voor een nieuwe uitstraling en verduurzaming van het totale project.

Voor het toekomstig succes speelt de bijzondere ligging van The Wall een doorslaggevende rol. Leidsche Rijn is een van de grootste nieuwbouwlocaties van Nederland waar tot 2025 ruim 33.000 woningen gebouwd zullen worden.  Naast de meer dan 110.000 inwoners die in het gebied wonen en nog komen wonen, zullen er uiteindelijk in deze ‘tweede kern van Utrecht’ ook ongeveer 40.000 mensen werken.

Built to Build en Urban Interest zijn beide private Nederlandse marktpartijen met een voorkeur voor projecten waar waarde aan toe te voegen is. Zij kenmerken zich door hun marktkennis en hands-on mentaliteit. In de aanzienlijke portefeuilles van deze twee marktpartijen bevindt zich al een aanzienlijk aantal retailobjecten.

Martijn van Leeuwen

Martijn van Leeuwen

Martijn van Leeuwen werkte sinds maart 2006 als redacteur voor Vastgoedmarkt. Martijn is all-round specialist, met een bijzondere affiniteit met de woning- en winkelmarkt. Sinds december 2018 werkt hij zelfstandig als freelance journalist.