nieuws

Portefeuille Dela Vastgoed naar Lone Star

Beleggingen

Dela Vastgoed en Lone Star hebben overeenstemming bereikt over de verkoop van een vastgoedportefeuille bestaande uit 73 solitaire winkels, 4 winkelcentra, ruim 15.000 m2 kantoorruimte, twee arkeergarages en 90 woningen.

Portefeuille Dela Vastgoed naar Lone Star

Dat laat Dela weten. Het vastgoedbedrijf van de begrafenisverzekeraar geeft met deze verkoop invulling aan zijn strategie om zich verder te richten op zijn kernportefeuille. Over de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan. Uit de akte van levering van 1 september (Kadaster) blijkt dat Lone Star voor het commerciële vastgoed 193,32 miljoen euro heeft betaald en 14,94 miljoen euro voor de woningen.

De 73 solitaire winkels liggen door het hele land. De winkelcentra liggen in Goes, Helmond, Eindhoven en Amsterdam. De totale oppervlakte van deze portefeuille bedraagt circa 90.000 m2. De 90 woningen liggen voornamelijk boven de solitaire winkels. Verder bestaat de portefeuille uit 15.500 m2  kantoorruimte in Amsterdam. De twee parkeergarages, met ruim 1.100 parkeerplaatsen liggen in Amsterdam en Eindhoven.

Het transport van de portefeuille heeft plaatsgevonden op 1 september. Dela Vastgoed werd geadviseerd door JLL, Houthoff Buruma en PWC. BNP Paribas Real Estate, De Brauw Blackstone Westbroek en Loyens Loeff voorzagen Lone Star van commercieel, juridisch en fiscaal advies.

De aankoop biedt de Amerikaanse durfinvesteerder de kans een omvangrijke winkelportefeuille in Nederland op te bouwen waar hij waarde aan wil gaan toevoegen door actief asset-management en asset-rotatie. Propertize zal de portefeuille namens Lone Star beheren.

Dela Vastgoed geeft met deze transactie invulling aan zijn strategie om meer focus aan te brengen en zich volledig te richten op haar kernportefeuille, te weten op solitaire winkels in een aantal geselecteerde winkelsteden van Nederland en wijkwinkelcentra met een dominante food component.

Frank Hendriksen, directievoorzitter van Dela Vastgoed: ‘Deze verkoop past naadloos in onze strategie die vanaf 2014 is ingezet. Na een periode van actieve verkoop staat onze kernportefeuille nu in het teken van groei en optimalisatie, door toekomstige aankopen en verbetering van objecten en portefeuilles.’

Reageer op dit artikel