nieuws

BMW sluit Mini Brandstore aan Leidseplein

regios

BMW Group heeft de Mini Brandstore in het Hirsch Gebouw aan het Leidseplein in Amsterdam gesloten. De winkel was erg succesvol maar BMW wil nu ‘een andere weg inslaan’.

Dat blijkt uit berichtgeving in het Parool. In de najaar 2011 geopende brandstore met een oppervlakte van 270 m2 waren Mini lifestyle artikelen en accessoires te koop. Eigenaar van het Hirsch Gebouw, waarin ook Apple is gevestigd, is Executive Property Invest. De Nederlandse Mini Brandstore was een succesvolle pilot voor de rest van de wereld. Ook andere automerken openden daarna eigen winkels in de hoofdstad.

Na vijf jaar slaat BMW Groep Nederland een andere weg in, zegt een woordvoerder in Het Parool. Het doel om het merk bekender en hipper te maken is volgens de woordvoerder behaald. ‘In vijf jaar tijd zijn er ruim 700.000 bezoekers geweest. Ook commercieel was de winkel volgens BMW een succes. De eerste acht maanden van dit jaar zijn ruim 4.100 Mini’s verkocht tegen 3.000 vijf jaar eerder.

Door de introductie van de Mini Clubman en de bijbehorende ‘nieuwe, witte merkuitstraling’ moest de winkel aangepast worden. Mede door een ‘veranderde tijdsgeest’ heeft BMW besloten ‘iets anders’ met Mini te doen. Of een huurverhoging die vaak na vijf jaar volgt er iets mee te maken heeft, wil BMW niet zeggen. (MvL)

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels