nieuws

TryLikes beste retailinnovatie

Geen categorie

TryLikes heeft met zijn innovatie op 9 juni 2016 de juryprijs ABN Amro Beste Retail Innovatie 2016 gewonnen. De prijs werd door Wereldhave en Q&A uitgereikt op de Provada.

TryLikes moest het in een pitch opnemen tegen Swop en de samenwerking van Aurora Lightning en Gooee. De juryleden en pprofessionals gaven de voorkeur aan Aurora Lightning en Gooee, maar TryLikes wist tijdens zijn pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht. TryLikes is een start-up die realtime customer feedback meet. Via zijn eigen ‘slimme meetpunten’ stelt hij de consument één duidelijke vraag per keer. De consument kan de vraag beantwoorden met een like of dislike. Via een online dashboard kunnen bedrijven direct resultaten bekijken. Medewerkers zien of, waar en wanneer ze hun prestaties moeten verbeteren. TryLikes helpt bedrijven bij het oplossen van dagelijkse problemen. 

‘Deze innovatie is eenvoudig en daarmee juist zo doeltreffend. Consumenten geven graag hun mening maar hebben niet altijd de tijd of het geduld om lange vragenlijsten te beantwoorden. Door middel van de innovatie van TryLikes geeft de consument haar mening met slechts één druk op de knop. Deze eenvoud verhoogt het aantal respondenten en geeft bedrijven snel de gewenste inzichten. Wij zien ook zeker toepassingsmogelijkheden voor onze winkelcentra’, aldus Britt Grimpe, innovation-manager bij Wereldhave.

De juryprijs Beste Retail Innovatie valt binnen het concept ABN Amro Retailer of the Year en is een award voor het meest innovatieve idee binnen de Nederlandse retailsector. De onafhankelijke juryleden bediscussieerden de vooraf ingezonden innovaties op basis van een zestal criteria, zoals innovatief vermogen en toepasbaarheid, wat resulteerde in drie genomineerden. Tijdens het event besloot het publiek samen met de jury en de vakprofessionals wie de uiteindelijke winnaar werd.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels