nieuws

Beheerders blij met huurdersbeoordeling

Geen categorie

Onderzoeksbureau USP Marketing Consultancy en de branchevereniging voor vastgoedbeheerders VGM NL constateren een relatief hoog niveau van klanttevredenheid bij huurders van kantoorgebouwen over hun vastgoedmanager.

USP en VGM NL baseren zich hiermee op de uitkomsten van eigen onderzoek van USP uitgevoerd in opdracht van vastgoedeigenaren en -beleggers en op het recent gepubliceerde Solved Beheerdersonderzoek 2015. Uit de resultaten van beide onderzoeken blijkt dat de groep huurders die hun beheerder zouden aanbevelen bij anderen substantieel groter is dan de groep die dit niet zou doen. Solved meldde vorige week dat  huurders over 2015 hun beheerder een rapportcijfer 6,6 gaven tegen een 6,4 een jaar eerder.

USP noteerde een zogeheten Net Promotor Score (NPS) – waarin respondenten gevraagd wordt in welke mate iemand een dienst of bedrijf zou aanraden bij anderen – van 10 procent. Deze NPS-score wordt bepaald op een schaal van min 100 procent tot plus 100 procent. Jan-Paul Schop, managing director USP Marketing Consultancy, spreekt over een goede prestatie. ‘Uit B2B-onderzoek dat wij in dit segment regelmatig uitvoeren ligt de NPS vrijwel altijd rond of onder de nul procent.’

Eric Verwey, voorzitter VGM NL: ‘De branchevereniging is blij met de uitkomsten. Natuurlijk doen wij er alles aan om onze leden te ondersteunen bij hun inspanningen voor continue verbetering en verdere professionalisering. Wat we in onderzoeken naar tevredenheid echter wel altijd in acht moeten nemen is dat vastgoedbeheer een hygiënefactor is voor huurders van gebouwen. Wij weten uit ervaring én uit onderzoek dat de algehele tevredenheid van huurders nauwelijks stijgt als de vastgoedmanager het heel goed doet terwijl die tevredenheid wel daalt als ze het niet goed doen.’

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels