nieuws

Glossy over Gelderlandplein van Kroonenberg

Geen categorie

In delen van Amsterdam heeft de Kroonenberg Groep GP Magazine verspreid. Aanleiding is de opening van het winkelcentrum aan het Gelderlandplein, gelegen in Amsterdam Buitenveldert.

Glossy over Gelderlandplein van Kroonenberg

De glossy is verspreid in een oplage van 100.000 stuks. Het blad telt advertenties, onder meer van winkels die in het centrum zijn gevestigd.

‘Gelderland onderscheidt zich van andere andere winkelcentra door de kwaliteit, uitstraling en diversiteit’, schrijft directeur Lesley Bamberger in het voorwoord. 

Winkelcentrum Gelderlandplein is geopend in 1968. Sindsdien is het meerdere keren aangepast en uitgebreid. De Kroonenberg Groep kocht het centrum in 2008.

Dankzij een uitbreiding van 7000 m2 heeft het Gelderlandplein nu een oppervlakte van 27.200 m2 in totaal. Nieuw zijn de (flagship)stores van Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor. De horeca in het winkelcentrum is verder uitgebreid met Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon.

Belangrijke trekkers voor de ruim vier miljoen bezoekers per jaar zijn herenspeciaalzaak Rick Moorman die de Dutch Retail Excellence Award heeft gewonnen en Albert Heijn, met ‘de beste XL van Nederland’. De bereikbaarheid is verbeterd. Sinds december 2015 rijdt er op de Zuidas en in Buitenveldert op kosten van Kroonenberg Groep een gratis bus naar en van het Gelderlandplein. 

De (her)opening vindt plaats op 8 april 2016 door burgemeester Eberhard van der Laan. 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels