nieuws

Nominaties NRW Marketingprijs bekendgemaakt

Geen categorie

Tijdens het NRW Marketingcongres op 13 april 2016 in De Hallen in Amsterdam worden de winnaars bekendgemaakt van de NRW Marketingprijs 2016. Tevens maken alle genomineerden kans op het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs.

Voor 2016 zijn er vier campagnes en drie events genomineerd.

Bureau Buhrs heeft met zijn branding en herpositioneringscampagne ‘Be Beethoven Amsterdam’ met een relatief klein budget een sterk creatief concept ontwikkeld door de gehele Beethovenstraat als één winkel te beschouwen. Dit deden zij in nauwe samenwerking met de winkeliers, verhuurders en gemeente.

CBRE is genomineerd met verbouwingscampagne Heuvel Eindhoven met als doel rebranding en imagoverbetering. De noodzakelijke verbouwing van het winkelcentrum Heuvel is ingezet als marketingtool met als resultaat dat het imago is verbeterd, de passantenaantallen zijn gestegen en de huurderstevredenheid is gegroeid.

Cushman & Wakefield dingt mee naar de prijs met de campagne ‘Entre Deux Maastricht’. Zij richtten zich voornamelijk op social influencer marketing waarmee authentieke content werd gecreëerd.  Onder meer met de Fashion Blog Battle is het bezoekersaantal in winkelcentrum Entre Deux met 45 procent gestegen sinds de start van de campagne.

Klépierre is genomineerd voor de campagne de Man Cave Hoog Catharijne Utrecht. De Man Cave is onderdeel van de herpositioneringscampagne van Hoog Catharijne. Op een ludieke wijze wordt duidelijk gemaakt dat het nieuwe winkelcentrum een gebied wordt vol beleving en inspiratie, ook voor de in retail vaak vergeten doelgroep: ‘echte’ mannen.

Klépierre is daarnaast genomineerd voor een marketingevent bij Hoog Catharijne. Voor twee euro kon het winkelend publiek een eigen ShopBoy lenen. Als winkelwagentjes in de rij stonden deze ‘smart dress men’ op je te wachten. Op deze manier werd rond het begrip service, relevante content voor het winkelcentrum, maximale mediawaarde gecreëerd. 

Unibail Rodamco zorgde met de event Halloween Parade Stadshart Zoetermeer voor de drukste dag ooit geteld in het Stadshart Zoetermeer. Aan dit groots opgezette en gedetailleerd uitgewerkte event hebben 800 personen meegedaan.

Van der Vorm Vastgoed is voor het event Dino’s in de Hoven Delft genomineerd. De Hoven in Delft-Zuid was in de maanden augustus tot en met oktober 2015 het tijdelijke habitat van 25 levensgrote dinosauriërs die verspreid in het winkelcentrum waren te bewonderen. Met dit event is het vernieuwde winkelcentrum ruimschoots onder de aandacht gebracht en dan met name bij de beoogde doelgroep; jonge gezinnen.  

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels