nieuws

Iets meer bezoekers voor Mapic

Geen categorie

Vastgoedbeurs Mapic trok van 16 tot 18 november 8.300 bezoekers naar Cannes, iets meer dan de 8.100 in 2015. Landen met de grootste afvaardigingen waren Frankrijk, het VK en Italië.

Meer dan 1.000 bezoekers van 350 beleggingsmaatschappijen waren in Cannes om hun portfolio uit te breiden. Onder hen GIC Real Estate, Ivanhoé Cambridge en Unibail-Rodamco. Uit de retailsector kwamen 2.100 mensen.

De prominente Britse retailgoeroe Marty Portas (‘koningin van de winkels’) hield een inleiding. ‘In 2020 neemt de winkelbeleving het over van product en prijs, zowel in het VK als mondiaal. Het sociale aspect van doen is belangrijker dan ooit, en merken moeten creatief en competitief werken om de verbinding met consumenten op dat niveau te leggen.’

‘Çlicks to bricks’ was het centrale thema. François Loviton, directeur retail van Google Frankrijk: ‘Data intelligent gebruiken om de consument te begrijpen en met hem in verbinding te komen is belangrijk. Data op zich zijn niet intelligent. Ze hebben creatieve mensen en platforms nodig om ze te managen en te gebruiken voor groei.’

Meer dan 130 bedrijven stonden op de Trends Hub, Hier bracht Mapic bedrijven samen uit retailtainment, pop-up-winkels, e-innovators en startups, waaronder Google, Salesforce, iP2 Entertainment, Topgolf, Vortex, Pölka Shoes, Storefront, WhataSpace! and bemypop. Nieuwkomer op de beurs iP2 Entertainment kondigde een samenwerking aan met Mattel voor de mondiale uitrol van belevingscentra met merken als Barbie, Hot Wheels en Maga Bloks.

Mapic 2017 vindt plaats van 15 tot 17 november en heeft als thema voeding en drank. 

Reageer op dit artikel