nieuws

Markthal valt in de prijzen tijdens Mapic

Geen categorie

De Markthal in Rotterdam is tijdens de retailbeurs Mapic in Cannes uitgeroepen tot het beste binnenstedelijke retailproject van 2015.

Markthal valt in de prijzen tijdens Mapic

De prijs werd in ontvangst genomen door Walther van Leeuwe, Arno van der Voort en Hans de Jong van ontwikkelaar Provast. Voor de gelegenheid droegen de Provast-mannen de speciale Markthal-das, geïnspireerd door het kunstwerk van Arno Coenen. Zij ontvingen de prijs uit handen van de Londense architect en Mapic-jurylid Barry Hughes. Het Rotterdamse icoon oogstte in 2015 al de Mipim Award in de categorie beste winkelcentrum, de NRW Jaarprijs, de Neprom-prijs (met het Laurenskwartier) en een nominatie voor de StiB Award van WPM Groep en Vastgoedmarkt. Die laatste onderscheiding ging naar De Hallen in Amsterdam.

De Markthal was het enige Nederlandse project of bedrijf dat dit jaar in de prijzen viel. Primark won een award voor het beste retailconcept voor mode en schoeisel. De Duitse horeca-keten Vapiano werd beloond voor zijn snelle, wereldwijde expansie. De Magnum Pleasure Store in Covent Garden in Londen werd uitgeroepen tot beste pop up-shop.

De award voor het beste nieuwe winkelcentrum ging naar Milaneo in Stuttgart. Het winkelcentrum Alegro Setúbal in Lissabon werd gelauwerd als beste herontwikkeling. Het designer outlet centre op de luchthaven van Vancouver van de McArthurGlen Group werd uitgeroepen tot beste outlet centre. Voorzitter en CEO Michael Kercheval van de internationale branchevereniging van winkelcentra ICSC ging naar huis met de zogeheten Industry Lifetime Achievement Award.

De awards werden 19 november 2015 uitgereikt tijdens een galadiner in het Grand Hyatt Cannes Hotel Martinez voor een publiek van 300 vertegenwoordigers van de internationale retail- en vastgoedsector. 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels