nieuws

Forse omzetstijging Rosada Fashion Outlet

Financieel

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal kent in de eerste zes maanden van 2016 een omzetstijging van 27 procent ten opzichte van vorig jaar.

Forse omzetstijging Rosada Fashion Outlet

Dat meldt het bedrijf in een persbericht. In 2015 steeg de omzet met  12 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Over de eerste helft van dit jaar ziet Rosada Fashion Oulet een omzetstijging van 27 procent. Sinds de opening van  de uitbreiding is de omzetstijging zelfs 64 procent.

Op 13 mei 2016 presenteerde Rosada officieel zijn uitbreiding, bestaande uit 45 nieuwe winkelpanden en 8.000 m2 extra ruimte. De outlet telt thans 23.000 m2. Francois Peeters, center manager: ‘Dankzij deze expansie bieden we een nog breder winkelaanbod en richten we ons op een groter marktgebied – tussen de 60 tot 90 minuten rijden van Roosendaal. Daarnaast hebben we fors geïnvesteerd in de inrichting van het gehele publieke gebied, evenals in parkeervoorzieningen.’ Met de totale ontwikkeling van het vernieuwde Rosada was een bedrag van 28 miljoen euro gemoeid.
Ook de interesse van huurders is groot. Peeters: ‘In mei telde het uitgebreide Rosada nieuwe nationale en internationale merken als GUESS, Adidas, Calvin Klein, Vingino, Gentiluomo, Chasin en Haribo. Na de opening zijn daar Siebel, After Eden en Riverwoods Junior bijgekomen. Nog op het programma staan de fashionmerken State of Art en Skechers, evenals Home & Cook en WMF; die beiden bekend zijn om hun kwalitatief hoogstaande keuken accessoires. Zij zullen later dit jaar hun deuren openen. Rosada telt  ruim 100 merken.

Rosada Fashion Outlet opende in 2006. Sinds 2010 is Stable International verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het management van Rosada. Eigenaar is Resolution.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels