nieuws

Hogere omzet Batavia Stad Fashion Outlet

Financieel

Batavia Stad Fashion Outlet in Lelystad heeft het eerste halfjaar van 2016 een stevige groei in de omzet en het aantal bezoekers gerealiseerd. Het centre, met meer dan 100 winkels, heeft daarnaast de deuren van onder andere Armani en Under Armour geopend.

Hogere omzet Batavia Stad Fashion Outlet

In vergelijking met 2015 zijn de verkoopcijfers van de eerste twee kwartalen gestegen met 14 procent. Het aantal bezoekers steeg in diezelfde periode met 6 procent. Dit laat onder andere zien dat de gemiddelde besteding per persoon is verhoogd. China, Egypte en Israël voeren de top als het gaat om taxfree besteding, welke met 34 procent  steeg ten opzichte van het voorgaande jaar. De snelst groeiende internationale bezoekersgroep is afkomstig uit het Midden-Oosten en India. In het afgelopen halfjaar is dit aantal bijna verdriedubbeld.

Centre Director Patrick Jansen: ‘De strategie van Batavia Stad Fashion Outlet slaat aan en daarvoor worden we beloond met cijfers die niet veel partijen laten zien. Zeker als wij ons eerste kwartaal met 22 procent groei vergelijken met de daling van 1,3 procent die de gemiddelde non-food retail toen zag volgens de kwartaalmonitor detailhandel. Voor ons is het een bewijs dat de ‘bricks’ hun aantrekkingskracht behouden, zolang goed gelet wordt op de totale shopping experience.’

In het eerste half jaar openden diverse merken een winkel, waaronder Armani, LaDress, Fred de la Bretoniere en Under Armour. Momenteel wordt gewerkt aan een uitbreiding van het centrum. De outlet groeit hiermee met 45 nieuwe units, voor retail en horeca. Het centrum telt nu ruim honderd winkels, cafés en restaurants.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels